گوناگون

دبیر فراکسیون مبارزه با دخانیات:

عرب‌ها فضولات حیوانی را به خورد جوانان ایرانی می‌دهند

عرب‌ها فضولات حیوانی را به خورد جوانان ایرانی می‌دهند

کشورهای عربی همسایه، فضولات را می‌خوابانند، طعم‌دارش می‌کنند و در قالب ۵۰ طعم قلیان به خورد جوان و نوجوان ایرانی می‌دهند.

به گزارش پارسینه، محمدرضا معدنی دبیر فراکسیون مبارزه با دخانیات درباره تفاوت قلیان و سیگار می‌گوید: قلیان چیزی بدتر از سیگار است. هر نخ سیگار با ۱۲پک تمام می‌شود و نزدیک به ۵هزار سم دارد که برای قلیان این عدد ضرب در ۱۰ می‌شود، بنابراین مضرات آن به مراتب بسیار بیشتر از سیگار است.

وی می‌افزاید: پک‌های سیگار دهانی است اما پک‌های قلیان با دم عمیق است و ریه‌ها را کاملاً پر از دود می‌کند و سبب می‌شود قارچ‌هایی که داخل انواع طعم‌های قلیان وجود دارد وارد بدن شود.

وی اذعان می‌کند: کشورهای عربی همسایه، فضولات را می‌خوابانند، طعم‌دارش می‌کنند و در قالب ۵۰ طعم قلیان به خورد جوان و نوجوان ما می‌دهند که سبب سرطان و صدها بیماری و بدبختی می‌شود. 

معدنی تأکید می‌کند: ما بهترین و جامع‌ترین قانون را در زمینه پیشگیری، کنترل و مبارزه با دخانیات داریم، بنابراین حالا وقت آن است مسئولان، این قانون و آیین‌نامه آن را با عزم ملی عملیاتی کنند.

دبیر فراکسیون مبارزه با دخانیات مجلس می‌افزاید: هنگامی که کرونا آمد و سلامتی افراد جامعه به خطر افتاد، همگی دست به دست هم دستورالعمل‌های گوناگون بهداشتی را رعایت کردیم. باور کنیم مصرف دخانیات خطرناک‌تر و بدتر از کروناست، چراکه سبب فروپاشی خانواده‌ها می‌شود.

 

منبع: اطلاعات

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار