گوناگون

نمای ترموود چیست و چرا بهترین چوب نما است؟

نمای ترموود چیست و چرا بهترین چوب نما است؟

در این مقاله ابتدا با نمای ترموود به طور کامل آشنا می شویم و توضیح می دهیم که نمای ترموود چیست. سپس چوب ترمووود را بررسی کرده و مزیت های آن نسبت به سایر متریال های ساختمانی را ذکر می کنیم. در انتها نیز نکات مهمی که در انتخاب و نصب نمای ترمووود باید مد نظر قرار بدهید را بیان خواهیم کرد.

چوب یکی از اولین و اصلی ترین متریال هایی است که از دیرباز در دسترس بشر بوده و انسان توانسته با استفاده از آن، سازه ها و ابزار های مختلفی را طراحی و اجرا کند. امروزه از چوب برای زیباسازی ساختمان استفاده های زیادی می شود.

یکی از مهم ترین و بیشترین کاربرد های چوب، طراحی و ساخت نمای ساختمان است. در بین هزاران مدل مختلف چوب با ویژگی های متفاوت، چوب ترمو به دلیل مقاومت و زیبایی ظاهری که دارد، به عنوان بهترین چوب نما شناخته می شود.

نمای ترموود چیست؟

این روز ها استفاده از نمای ترمووود به دلیل زیبایی و استحکام بالایی که دارد، رواج زیادی یافته است. چوبی که در ساخت نمای ترمووود به کار می رود، تفاوت زیادی با چوب های معمولی دارد. چوب ترمو به دلیل مقاومت و ویژگی های خاصی که در زمان تولید و در طی فرایند حرارتی پیشرفته کسب می کند، پر طرفدار است. این چوب در برابر ضربه، شکنندگی، حرارت، رطوبت و ... مقاوم است و به همین دلیل، به عنوان بهترین گزینه برای نمای ساختمان که همیشه در معرض آسیب های محیطی قرار دارد، شناخته می شود.

همانطور که می دانید از متریال های گوناگونی برای طراحی و اجرای نمای ساختمان استفاده می شود که هر کدام ویژگی های مخصوص به خود را دارند. یکی از بهترین و رایج ترین انواع نماهای امروزی، نمای ترمووود است.

نمای ترمووود به نمای ساختمانی اطلاق می شود که در طراحی و اجرای آن از چوب مقاوم و زیبای ترمووود استفاده می شود. چوب ترمو را می توان با سایر متریال ها مانند انواع سنگ، شیشه، فلزات و ... ترکیب کرد و یک نمای ساختمان شیک و منحصر به فرد خلق کرد.

images_1717603091_66608b13e6d07

آشنایی با چوب ترمووود

چوب ترمووود چوبی است که در طی یک فرایند حرارتی پیشرفته تحت حرارت و بخار بالا تولید شده و کاملا خشک می شود. در این فرایند دمای بافت های داخلی چوب به دمای 185 تا 220 درجه سانتی گراد می رسد. به همین دلیل ویژگی های این چوب و خواص فیزیکی و شیمیایی آن تغییر می کند و مقاومت بالایی در برابر آسیب های محیطی کسب می کند.

در طی این فرایند احتمال آسیب رسیدن به چوب 6 درصد کاهش می یابد. از طرف دیگر اسید موجود در چوب و صمغ های آن از بین می روند که این مسئله، جانوران میکروسکوپی داخل چوب را از بین برده و احتمال حمله و آسیب حشرات را نیز تا حد زیادی کاهش می دهد.

images_1717603109_66608b252d7d8

« برای اطلاع از قیمت ترمووود به صفحه فروش چوب ترمو مراجعه نمایید »

چرا ترمووود بهترین انتخاب برای نما است؟

چوب ترمووود به دلیل ویژگی ها و مزیت هایی که دارد، به عنوان یکی از بهترین چوب ها و مصالح ساختمانی موجود در بازار شناخته می شود. یکی از بهترین مزیت های چوب ترمو نسبت به سایر مصالح ساختمانی، ویژگی عایق بودن آن است.

ساختار سلولی چوب ترمووود یک عایق کاربردی و موثر ایجاد می کند که هدر رفت حرارت را کاهش داده و مصرف انرژی را تا حد قابل توجهی کم می کند. استفاده از نمای چوبی میزان بهره وری انرژی را افزایش داده و کمک می کند تا هزینه های سیستم گرمایشی و سرمایشی تا حد زیادی کاهش یابد.

از طرف دیگر چوب ترمو دارای زیبایی ظاهری بالایی است که باعث می شود تا بتوانید یک نمای ساختمانی خاص و زیبا را طراحی و اجرا کنید. همچنین می توانید این چوب را با سایر مصالح دیگر مانند سنگ، فلزات، آجر نما، شیشه و .. ترکیب کرده و یک نمای زیبا و خاص اجرا کنید.

چوب ترمووود به دلیل قرار گرفتن در یک شرایط دمایی خاص، مقاومت و استحکام بسیار بالایی کسب می کند. این چوب در برابر رطوبت کاملا مقاوم است و به عنوان یک چوب ضد آب شناخته می شود. از این رو برای محیط و فضای باز مانند نمای ساختمان که به طور دائم در معرض آسیب های محیطی و آب و هوایی قرار دارد، بسیار کاربردی و مناسب است.

با استفاده از چوب ترمو به عنوان نمای ساختمان، دیگر نگران آسیب هایی مانند پوسیدگی، تغییر ابعاد، تغییر رنگ و ... نخواهید بود. چوب ترمو در برابر حمله حشرات و نور خورشید نیز مقاومت بالایی دارد و دچار خوردگی، تغییر رنگ ناشی از تابش اشعه مضر uv نمی شود. از این رو می توانید تا سالیان طولانی از ترمووود به عنوان بهترین و زیبا ترین نمای ساختمان استفاده کنید و نگران پرداخت خسارت و هزینه برای تعمیر و تعویض آن نباشید.

نکات مهم در انتخاب و نصب نمای ترموود

با اینکه چوب ترموود چوبی بسیار با کیفیت و خاص است، باز هم در هنگام خرید آن باید به برخی نکات مهم توجه کنید تا چوبی با کیفیت و مطمئن خریداری کنید. زیرا این چوب بسیار پر طرفدار و کاربردی است و شرکت های زیادی اقدام به تولید و عرضه آن در بازار کرده اند. از این رو ترمووود با درجات کیفی مختلف در بازار موجود است. در ادامه مطلب برخی از مهم ترین نکاتی که در زمان انتخاب خرید ترمووود باید مد نظر قرار بدهید را بررسی می کنیم.

  1. انتخاب نوع و ضخامت مناسب ترمووود برای اقلیم ‌های مختلف : ترمووود در انواع مختلف مانند ساده، استاندارد، گره پروانه و با درجه کیفی های مختلف در بازار موجود است. همچنین ضخامت ترمووود نیز در بازار متغیر است. ضخامت ترمووود با توجه به نوع کار و شرایط آب و هوایی منطقه انتخاب می ‌شود. به طور کلی برای مناطق سردسیر و مرطوب از ترمووود ضخیم‌ تر و برای مناطق گرمسیر و خشک از ترمووود نازک ‌تر استفاده می ‌شود. به همین دلیل باید بر اساس شرایط آب و هوایی و جغرافیایی منطقه، بهترین و سازگار ترین نوع ترمووود را با ضخامت مناسب خریداری و استفاده کنید.

  2. یافتن نصاب با تجربه و متخصص در زمینه ترمووود : نصب ترمووود، نیاز به تخصص و مهارت دارد. انتخاب یک نصاب با تجربه و متخصص، از مهم‌ ترین نکاتی است که باید به آن توجه کنید.

  3. مراقبت و نگهداری از نمای ترمووود برای حفظ زیبایی و دوام آن : برای حفظ زیبایی و طول عمر نمای ترمووود، باید از آن به طور صحیح مراقبت و نگهداری شود. به عنوان مثال باید به صورت دوره ای چوب ترموود را با استفاده از رنگ های مخصوص و روغن های ضد آب، رنگ آمیزی کنید تا دوام و مقاومت آن را در برابر رطوبت و آسیب های محیطی افزایش بدهید. همچنین نمای ترمووود را باید به طور دوره ‌ای از نظر وجود هرگونه آسیب یا نقص بررسی کنید و در صورت نیاز قسمت آسیب دیده را تعمیر یا تعویض کنید.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    نمای روز

    اخبار از پلیکان

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار