گوناگون

واکنش‌ مقامات ایرانی و جهانی به ترور اسماعیل هنیه در تهران

واکنش‌ مقامات ایرانی و جهانی به ترور اسماعیل هنیه در تهران

ترور اسماعیل هنیه در تهران با واکنش مقامات داخلی و جهانی همراه شده است.

به گزارش پارسینه، جنایت جدید رژیم صهیونیستی در ترور اسماعیل هنیه در تهران با واکنش های مقامات ایرانی و همچنین مقامات سایر کشورهای جهان همراه بود.

واکنش جنبش انصارالله یمن به ترور هنیه

محمد علی‌ الحوثی، یکی از رهبران جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: ترور برادر اسماعیل هنیه جنایت تروریستی و نقض آشکار قوانین است.

واکنش جماعت اسلامی در لبنان به شهادت هنیه

جماعت اسلامی در لبنان نیز به این جنایت واکنش نشان داد و در پیام تسلیتی فرمانده اسماعیل هنیه را شهید در نبرد آزادسازی فلسطین علام کرد.

واکنش مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به ترور هنیه

براساس گزارش وبگاه شبکه الحدث، مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در واکنش به جنایت به شهادت رساندن اسماعیل هنیه ان را جنایت جدید رژیم صهیونیستی دانست.

مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: ما در کنار حماس می‌ایستیم.

واکنش رهبران حماس به شهادت هنیه

در همین حال «موسی ابومرزوق»، عضو دفتر سیاس حماس تاکید کرد: ترور رهبر اسماعیل هنیه اقدامی بزدلانه بود که بی‌پاسخ نخواهد ماند.

«سامی ابوزهری» از دیگران رهبران حماس نیز گفت: ما در حال جنگ علنی برای آزادی بیت المقدس هستیم و آماده پرداخت هزینه‌های مختلفیم.

«ماهر الطاهر»، مسؤول روابط بین‌الملل جبهه مردمی آزادی فلسطین نیز گفت: شهید اسماعیل هنیه ارزشمندترین دارایی خود را در راه فلسطین تقدیم کرد.

الطاهر ادامه داد: دشمن اسرائیلی از همه خطوط قرمز عبور کرده و همه چیز را به سمت یک جنگ همه جانبه با کل محور مقاومت سوق می‌دهد. در عین حال درخواست‌هایی مردمی برای برگزاری اعتصاب سراسری در سراسر فلسطین در پی ترور رئیس دفتر سیاسی حماس منتشر مطرح شده است.

واکنش محسن رضایی به ترور هنیه در تهران

رضایی: اسرائیل بهای سنگینی برای ترور هنیه پرداخت خواهد کرد

واکنش کاخ سفید به ترور اسماعیل هنیه

یک سخنگوی کاخ سفید گفت که کاخ سفید گزارش‌های مربوط به ترور و به شهادت رسیدن اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران را دیده است، اما از اظهار نظر فوری خودداری کرد.

خاتمی: شهادت جناب اسماعیل هنیه نشانه دیگری از پلیدی و نفرت‌انگیزی تروریسم است

شهادت جناب اسماعیل هنیه که از چهره‌های برجسته مقاومت و مبارزه و مقابله با ترور و سرکوب و اشغال بود، و چندی پیش نیز شاهد شهادت نزدیکترین کسان خود در کنار دهها هزار  فلسطینی قربانی جنایات وحشتناک اسرائیل در غزه بود، نشانه دیگری از پلیدی و نفرت‌انگیزی تروریسم است؛ به‌خصوص وقتی که رنگ دولتی را به خود می‌گیرد. از خداوند منان می‌خواهم که خون پاک این شهید همچون زندگی سرشار از مبارزه‌اش عاملی باشد در جهت رهائی هرچه زودتر مردم مظلوم فلسطین به‌خصوص مظلومان غزّه. برای روان پاک او و همه شهیدان راه عزت و آزادی آرزوی علو درجات دارم.

پیام قالیباف در پی شهادت اسماعیل هنیه

ایران اسلامی و جبهه مقاومت از خون برادر شهید خود نخواهد گذشت.

محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور: شهادت اسماعیل هنیه یکی دیگر از جلوه‎های تروریسم دولتی است

شهادت جناب آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس به عنوان یکی دیگر از جلوه های «تروریسم دولتی» و از پیامدهای سکوت مجامع بین المللی در قبال جنایات مستمر رژیم صهیونیستی و نقض آشکار و پی در پی مقررات بین المللی است.

سیدحسن خمینی: امیدوارم شهادت‌ هنیه مقدمه پیروزی نهایی آرمان فلسطین باشد

شکست‌های پی‌درپی دشمن صهیونیستی در ۳۰۰ روز اخیر پس از عملیات طوفان الاقصی، چهره خشن و پلشت این رژیم را که به تعبیر رهبر انقلاب «یک باند جنایتکار، قاتل و تروریست» است، بیش از قبل نشان داده است. امیدوارم این شهادت‌ها مقدمه پیروزی نهایی آرمان فلسطین باشد.

قطر: ترور هنیه نقض صریح قوانین بین‌المللی است

وزارت امور خارجه قطر: دولت قطر ترور رئیس دفتر سیاسی حماس را به شدت محکوم می‌کند. ترور اسماعیل هنیه جنایتی فجیع و تشدید خطرناک تنش و نقض آشکار قوانین بین‌المللی و انسانی است. ترور هنیه و تداوم هدف قرار دادن غیرنظامیان منجر به آشوب و تضعیف شانس صلح خواهد شد. قطر بار دیگر بر موضع خود در رد خشونت، تروریسم و اعمال جنایتکارانه از جمله ترور سیاسی تاکید می‌کند.

رییس‌جمهور پزشکیان در واکنش به ترور اسماعیل هنیه: جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی کشور، افتخار و شرف خود دفاع خواهد کرد

مسعود پزشکیان در واکنش به ترور اسماعیل هنیه در ایکس( توییتر سابق) نوشت: امروز ایران عزیز به سوگ شریک غم و شادی خود، همراه همیشگی و پرافتخار راه مقاومت، رهبر شجاع مقاومت فلسطین، شهید القدس، حاج اسماعیل هنیه نشسته‌ است. دیروز دست فاتح او را بالا بردم و امروز باید بر روی شانه‌هایم او را تشییع کنم. 

‌شهادت هنر مردان خدا است. پیوند دو ملت سربلند ایران و فلسطین مستحکم‌تر از قبل خواهد شد و مسیر مقاومت و دفاع از مظلوم پر قدرت‌تر از همیشه دنبال می‌شود. جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی و عزت و حیثیت و افتخار و شرف خود دفاع، و اشغالگران تروریست را از اقدام بزدلانه خود پشیمان خواهد کرد. ‌«إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ ذُو انْتِقَامٍ

معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه: مرگ رئیس دفتر سیاسی حماس یک ترور سیاسی کاملا غیرقابل قبول است و منجر به تشدید بیشتر تنش در منطقه خواهد شد

میخاییل بوگدانوف: این  خبر خیلی بدی است. این یک قتل سیاسی کاملا غیرقابل قبول است و منجر به تشدید بیشتر تنش ها خواهد شد. آنچه اتفاق افتاد تأثیر بسیار منفی بر مذاکرات دوحه خواهد داشت. /اسپوتنیک

حسن روحانی: راه مقابله با این توطئه دشمن، همراهی با نهادهای امنیتی و حفظ انسجام ملی باشد

شهادت جناب آقای اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی - حماس در پی اقدام تروریستی بزدلانه در تهران، بار دیگر خوی تروریستی رژیم اشغالگر صهیونیستی و ماهیت بحران‌آفرین و جنایتکار آن را در پیشگاه جهانیان آشکار کرد. اسرائیل در ۷۶ سال گذشته جز ترور، تخریب، تجاوز و ناامنی منطقه ثمره دیگری نداشته و مردم منطقه دهه‌هاست با استراتژی این رژیم در جنگ‌آفرینی، اشغالگری، کشتار بی‌رحمانه و ترورهای بزدلانه آشنا هستند. سکوت جامعه جهانی در قبال این تجاوزات، روزبه‌روز به بحران و جسارت و خسارت بیشتری منجر می‌شود که مسببان آن، دولت‌های حامی این رژیم جنایتکار هستند.  

ترور مهمان عزیز ما در مراسم تحلیف منتخب ملت ایران، شهید سرافراز و مجاهد نستوه اسماعیل هنیه در این مقطع، همزمان امنیت و ثبات ایران در آستانه تشکیل دولت جدید و فلسطین و منطقه را هدف گرفته است. از این جهت واکنش به آن هوشیاری زیادی می‌طلبد؛ آنچه حائز اهمیت است آن که ترورها و رفتارهایی از این دست از سوی رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیست در مقاطعی روی می‌دهد که فرصت‌ها و موفقیت‌هایی پیش روی ملت ایران قرار می‌گیرد و رژیم غاصب دقیقاً در چنین مقاطعی چالش‌هایی را پیش روی ایران به وجود می‌آورد تا مانع فرصت‌ها و گشایش‌هایی شود که می‌تواند مسیر پیشرفت ایران و تعاملات سازنده را برای کشورمان فراهم کند.

راه مقابله با این توطئه دشمن صهیونیستی، حفظ انسجام ملی، همراهی و همکاری با نهادهای مسئول امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و انتظامی کشور و تقویت راهبردهای آن‌ها، پرهیز از شعارهای ناصواب و باور به درایت و جامع‌نگری ارکان نظام در هر نوع پاسخ و واکنش است. علاوه بر آنکه این اقدام جنایتکارانه، اراده مقاومت و ایستادگی در برابر تروریسم دولتی اسرائیل را بیشتر خواهد کرد. اینجانب شهادت فرمانده مجاهد اسماعیل هنیه را به مقام معظم رهبری، جبهه مقاومت و ملت‌های ایران و فلسطین، خانواده پرافتخار هنیه و بازماندگان ایشان و دیگر یار شهیدشان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند منان علوّ درجات آن شهید سعید را مسألت می‌کنم.

سرلشکر باقری: شهادت اسماعیل هنیه زمینه ساز اتحاد بیشتر جبهه مقاومت است

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با صدور پیامی شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است: 

«وَلَا تَحسَبَنَّ ٱلَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ ٱللَّهِ أَموَاتَاً بَل أَحیَآءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقُونَ»

شهادت پر افتخار مجاهد خستگی ناپذیر، رهبر شجاع جبهه مقتدر مقاومت اسلامی فلسطین و رئیس دفتر سیاسی حماس، شهید بزرگوار «آقای دکتر اسماعیل هنیه» و محافظ ایشان را که در اقدام تروریستی رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی به شهادت رسیدند به امت اسلامی، آزادی خواهان جهان، جبهه عظیم مقاومت اسلامی و مردم مقاوم و صبور فلسطین به‌ویژه خانواده مکرم آن شهیدان والامقام تسلیت عرض می‌نمایم.

بی‌شک این جنایت تروریستی، ضد انسانی و مغایر با قوانین و اصول بین‌المللی که ناشی از استیصال و شکست‌های پی‌درپی در مقابل دفاع قهرمانانه‌ جبهه مقاومت اسلامی با پشتوانه‌ی مردم صبور و مقتدر فلسطین می‌باشد، زمینه‌ساز اتحاد هرچه بیشتر جبهه مقاومت اسلامی و جهان اسلام و شکست‌هایی به مراتب دردناک‌تر از گذشته برای آن رژیم منفور و حامیان آن، به خصوص آمریکای تروریست‌پرور خواهد شد.

به فضل الهی و با مجاهدت رزمندگان سلحشور جبهه مقاومت اسلامی مبارزه بر علیه رژیم صهیونیستی مصمم‌تر از گذشته تداوم داشته و نویدبخش آرمان آزادی قدس شریف با نابودی غده سرطانی اسرائیل می‌باشد. 

از درگاه خداوند متعال، علوّ درجات شهدای این جنایت و صبر، شکیبایی و ثبات قدم خاندان معظم شهیدان را مسئلت می‌نمایم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

سرلشکر پاسدار محمد باقری

مرداد۱۴۰۳»

آلمان بدون محکوم کردن ترور هنیه خواستار «خویشتنداری حداکثری» شد

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان در پی ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران خواستار خویشتنداری حداکثری برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها شده است.

بائربوک، علی‌رغم این، به تکرار ادعاهای تحریک‌آمیز علیه حماس پرداخته و گفته است: «حماس یک سازمان تروریستی است که حملات تروریستی بی‌رحمانه‌ای علیه اسرائیل انجام داده است.»

وی در ادامه گفت: «مسئله اصلی در حال حاضر جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه و اجتناب از فروبردن کل منطقه در هرج و مرج است.»

بائربوک گفت هر تصمیمی که هم‌اکنون اتخاذ شود می‌تواند اوضاع را آرام‌تر کرده یا آن را بدتر کند. وی از همه طرف‌ها خواست «خویشتنداری حداکثری» نشان داده و «به خاطر ساکنان منطقه» تنش‌ها را کاهش دهند

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار