گوناگون

کشف یک مجسمه عتیقه ۲۰۰۰ ساله در غرب تهران+عکس

کشف یک مجسمه عتیقه 2000 ساله در غرب تهران+عکس

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری قاچاقچی عتیقه که قصد فروش مجسمه باستانی ۲۰۰۰ ساله را داشت، خبر داد.

به گزارش پارسینه؛ سرهنگ علی قاسم‌پور؛ رئیس پلیس پیشگیری پایتخت اظهار کرد: درپی اشرافیت اطلاعاتی و اقدامات فنی پلیسی عوامل کلانتری 179 خلیج فارس دو نفر قاچاقچی آثار باستانی را شناسایی که این افراد مجسمه فلزی باستانی از جنوب کشور به تهران انتقال داده و قصد فروش آن را دارد.

وی اظهار کرد: مجسمه پس از انتقال به تهران به محله خلیج فارس منتقل شده که تیم عملیاتی کلانتری 179 به همراه عوامل یگان انتظامی میراث فرهنگی، مخفیگاه متهم که مجسمه را داخل آن نگهداری می‌کرد، موفق به شناسایی شدند.

14030419135352555305198810

 

این مقام انتظامی عنوان کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی به نشانی اعلامی اعزام شده و موفق شدند در یک عملیات ضربتی هر دو نفر قاچاقچی را شناسایی و دستگیر کنند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: در بازرسی اولیه از مخفیگاه متهمان مجسمه مذکور کشف و به کلانتری منتقل شد که پس از تحقیقات تکمیلی مشخص شد که یک نفر خریدار عتیقه جات قصد خرید این مجسمه به مبلغ 200 میلیارد ریال را داشته است.

قاسم‌پور خاطر نشان کرد: کارشناسان قدمت این مجسمه باستانی را 2000 سال اعلام کردند و متهم به جرم خود مبنی بر خریدو فروش آثار باستانی اعتراف کرده و با اقدامات فنی پلیسی هویت خریدار مذکور شناسایی و دستگیری وی در دستور کار عوامل پلیس قرار گرفت.

وی توصیه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه اعمال مجرمانه بلافاصله با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس بگیرند تا در سریع‌ترین زمان ممکن مجرمان شناسایی و دستگیر شوند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    حواشی پلاس

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار