گوناگون

راه تشخیص کرونا از آنفلوآنزا و سرماخوردگی

راه تشخیص کرونا از آنفلوآنزا و سرماخوردگی

در این فصل از سال که انواع ویروس‌های تنفسی به طور گسترده شروع به گردش می‌کنند، سوالی که به ذهن بسیاری از مردم خطور می‌کند این است که چگونه می‌توان تفاوت بین علائم سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کووید را تشخیص داد؟

به گزارش ایسنا، هر ساله با آغاز فصل پاییز و کاهش تدریجی دما، بیماری های تنفسی گسترش می یابند و شمار بالایی از افراد را مبتلا می کنند.

دکتر «ویلیام برایان گلن» از گروه پزشکی Hackensack Meridian در نیوجرسی، آنچه را که باید بدانید برای آمادگی برای هر ویروسی که در پاییز و زمستان امسال به سراغ شما می آید را به اشتراک می گذارد.

گلن خاطرنشان کرد: چالش سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کووید۱۹ این است که علائم این عفونت‌ها، شباهت زیادی با هم دارند.

با این حال سرماخوردگی می تواند به صورت سرفه، عطسه، آبریزش بینی، گلودرد و خستگی ظاهر شود، در حالی که آنفلوآنزا می تواند شامل همه این علائم به همراه سردرد، تب، لرز، بدن درد و خستگی باشد.

گلن گفت در عین حال، کووید می تواند با علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا، همراه با از دست دادن چشایی یا بویایی، اسهال، تهوع و استفراغ یا تنگی نفس ظاهر شود.

علائم سرماخوردگی به تدریج ظاهر می شوند، در حالی که علائم آنفلوآنزا به طور ناگهانی ظاهر می شوند. علائم کووید بین دو تا ۱۴ روز پس از قرار گرفتن در معرض سطح طول می کشد - و در برخی افراد می تواند به علائم شدیدتر تبدیل شود.

آیا برخی از افراد بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کووید۱۹ هستند؟

به گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، سالمندان و همچنین کودکان و بزرگسالان مبتلا به بیماری های مزمن از جمله دیابت، بیماری های ریوی یا کلیوی، اختلالات متابولیک، بیماری قلبی و سرطان بیشتر مستعد ابتلا به عفونت های تنفسی هستند. گلن افزود: مصرف داروهای خاصی که سیستم ایمنی را تضعیف می کنند نیز می تواند افراد را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری ها قرار دهد.

اگر در سفر هستید، به یاد داشته باشید که فصل سرماخوردگی و آنفلوآنزا در محل مقصد شما ممکن است با شهر شما متفاوت باشد. همچنین اگر قصد سفر خارجی هم دارید، بهتر است از واکسن‌هایی که در مقصد شما مورد نیاز است، آگاه شوید.

اگر در خطر متوسط ​​هر یک از این ویروس های تنفسی هستید، دستورالعمل های واکسن آنفلوآنزا و کووید را دنبال کنید. اگر به دلیل سایر شرایط یا نگرانی‌های سلامتی در معرض خطر بیشتری قرار دارید، باید با ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود در مورد استراتژی پیشگیری برای بیماری صحبت کنید.

برای محافظت از خود در برابر همه این ویروس ها، مرتباً دست های خود را بشویید، هنگام سرفه، دهان خود را بپوشانید، در صورت عطسه روی شانه خود عطسه کنید، در صورت لزوم از ماسک استفاده کنید، به طور مرتب سطوح بسیار لمس شده (پیشخوان، دستگیره در، دستگیره توالت) را تمیز کنید، آب کافی مصرف کنید و در صورت نیاز استراحت کنید.

پزشکان برای درمان سرماخوردگی آنتی‌بیوتیک تجویز نمی‌کنند. دلیل آن هم روشن است: آنتی‌بیوتیک نه عوارض این بیماری را تسکین می‌دهد و نه تاثیری روی سرعت بهبودی خواهد داشت، چون کاربرد آنها برای از بین بردن عفونت‌های باکتریایی است؛ درحالیکه سرماخوردگی بیماری‌ ویروسی است.

چنانچه زمان و شرایطش مهیا باشد، بدن فردی معمولی که به بیماری‌های مزمن یا نقص ایمنی مبتلا نباشد، می‌تواند به‌ راحتی با سرماخوردگی مقابله کند.

دو نکته کلیدی برای کمک به بهبود سریع‌تر، استراحت و خواب‌ است.

برای جلوگیری از کم‌آبی بدن (هنگام ابتلا به سرماخوردگی) نیز مقدار زیادی آب و مایعات بنوشید.

قرقره آب‌نمک هم برای تسکین گلودرد خوب است اما برای کودکان توصیه نمی‌شود.

هرچند گفته می‌شود که برای درمان سرماخوردگی اغلب نیازی نیست به پزشک رجوع کنیم اما اگر احساس کسالت شما برطرف نشد، می‌توانید از پزشک داروساز در داروخانه کمک بگیرید.

داروهای ضدسرفه و سرماخوردگی زیادی در بازار و داروخانه‌ها موجود است که پزشک داروساز می‌تواند در انتخاب درست یکی از آنها به شما کمک کند.

 

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد