گوناگون

ترور سردار فلاح زاده جانشین سپاه قدس صحت دارد؟! سردار فلاح زاده کیست؟

ترور سردار فلاح زاده جانشین سپاه قدس صحت دارد؟! سردار فلاح زاده کیست؟

ترورآلارم رسانه وابسته به رژیم صهیونی نوشت ژنرال ایرانی محمدرضا فلاح زاده - جانشین فرمانده سپاه قدس - هدف اصلی این ترور بوده است.

به گزارش پارسینه و به نقل از تجارت نیوز، برخی منابع عبری مدعی شدند هدف حمله امشب به دمشق سردار فلاح زاده ، جانشین سپاه قدس بوده است. یک خبرنگار سوری می‌گوید ساختمانی که توسط اسرائیل هدف قرار گرفته است تنها ۵۰۰ متر با سفارت ایران فاصله دارد.

تکمیلی: یک منبع مطلع گفت: هیچیک از مقامات و مستشاران ایرانی در سوریه آسیب ندیده‌اند.

سردار فلاح زاده کیست؟

پس از درگذشت سردار حجازی، سردار فلاح‌زاده به‌عنوان جانشین جدید سردار قاآنی در سپاه قدس معرفی شد. در سوابق سردار فلاح زاده فرماندهی لشکر ۳۳ المهدی(عج)، فرماندهی لشکر ۱۹ فجر و فرماندهی سپاه در استان های یزد، اصفهان، فارس و نیز فرماندهی قرارگاه سازندگی کربلا دیده می‌شود.

فلاح‌زاده در آخرین سمت خود، معاونت هماهنگ‌ کننده نیروی قدس را بر عهده داشت. سردار «محمدرضا فلاح‌زاده»، از همراهان حاج‌قاسم سلیمانی در جنگ با داعش بوده است که در میدان جنگ نام او «ابوباقر» گذاشته شد و حالا همه او را با این نام می‌شناسند.

ایشان که در سلسله مراتب نیروی قدس معاون هماهنگ‌کننده بوده است، سومین مقام ارشد نیروی قدس به شمار می‌رفته که حالا با یک درجه ارتقا به دومین مقام ارشد سپاه قدس نائل شده است.

سردار فلاح‌زاده از فرماندهان قدیمی سپاه و فرمانده سابق تیپ الغدیر در لشکر ۱۹ فجر فارس است. او در دوران ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد، به مدت شش سال استاندار یزد بود و با روی کار آمدن دولت حسن روحانی در سال ۱۳۹۲ به سوریه رفت.

سرتیپ فلاح‌زاده، به دلیل عملکردش در نبرد حلب و جنگ سوریه، در اسفند سال ۱۳۹۷ به توصیه قاسم سلیمانی و با موافقت رهبر انقلاب به درجه سرتیپ‌تمامی نائل شد و به سمت معاون هماهنگ‌کننده نیروی قدس و سپس جانشینی انتخاب شد.

ماجرای ترور او چیست؟

کانال ۱۲ اسرائیل مدعی شد هدف حمله به منطقه المزه دمشق نشست فرماندهان سپاه پاسداران و حزب الله بود. برخی احتمال می‌دهند سردار فلاح زاده در این جلسه حضور داشته باشد. ترورآلارم رسانه وابسته به رژیم صهیونی نوشت ژنرال ایرانی محمدرضا فلاح زاده - جانشین فرمانده سپاه قدس - هدف اصلی این ترور بوده است.

سپاه پاسداران هنوز بیانیه رسمی نداده است.

تکمیلی: سفارت کشورمان در صفحه ایکس خود نوشت: دشمن اسرائیلی بار دیگر، در جریان بمباران بزدلانه موشکی ساختمانی در دمشق جنایت دیگری را مرتکب شد و زنان و کودکان بی گناه را به شهادت رساند.  سفارت جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی اعلام می‌دارد که در بین شهدا و مجروحان هیچ شهروند ایرانی وجود ندارد.(تسنیم)

 

 

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد