گوناگون

حضور خیل جمعیت در تهران برای بدرقه رئیس جمهور شهید و یاران همراهش + گزارش مراسم

حضور خیل جمعیت در تهران برای بدرقه رئیس جمهور شهید و یاران همراهش + گزارش مراسم

صبح امروز جمعیت عزادار برای بدرقه شهید ابراهیم رییسی، رئیس جمهور، در دانشگاه تهران برای اقامه نماز بر پیکر ایشان و یاران شهیدش به امامت آیت الله خامنه ای حضور پیدا کردند.

به گزارش پارسینه، مردم همیشه در صحنه و شهیدپرور پایتخت ایران اسلامی ساعاتی قبل از آغاز رسمی مراسم تشییع شهید آیت الله رییسی و همراهانش در خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران حضور یافتند.

به نقل از تسنیم، مراسم بزرگداشت و تشییع پیکر شهدای خدمت، شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، شهید آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز، شهید مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار شهید سید مهدی موسوی سرتیم حفاظت رئیس‌جمهور، شهید خلبان سید طاهر مصطفوی خلبان، شهید خلبان محسن دریانوش کمک خلبان و شهید بهروز قدیمی کمک فنی پرواز از دقایقی پیش در دانشگاه تهران آغاز شد.

بعد از سخنرانی و مداحی، حوالی ساعت 9 امام خامنه‌ای بر پیکر شهدا نماز اقامه می‌کنند و ابدان مطهر بر دستان مردم پایتخت که از ساعت‌ها قبل به‌صورت انبوه به سمت دانشکاه تهران حرکت کرده‌اند، تا میدان آزادی تشییع خواهد شد.

شب گذشته مراسم وداع با رئیس‌جمهور شهید و همراهانش در مصلای تهران با حضور پرشور مردم پایتخت برگزار شد و عصر امروز نیز مراسم بزرگداشت شهدای خدمت با حضور مقامات خارجی و بین‌المللی در تهران برگزار می‌شود. صبح پنج‌شنبه پیکر شهید رئیسی در خراسان جنوبی و سپس عصر فردا در مشهد بدرقه و در حرم رضوی به خاک سپرده می‌شود.

علاوه بر شخصیتهای لشکری و کشوری جمهوری اسلامی ایران، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان و برخی از نمایندگان و شخصیت‌های بین المللی مقاومت اسلامی نیز در مراسم اقامه نماز و تشییع در دانشگاه تهران حضور یافته‌اند.

در ساعت 8 و 15 دقیقه پیکرهای مطهر شهدای خدمت و رئیس جمهور وارد دانشگاه تهران شد.

خاخام‌های یهودی در مراسم تشییع پیکر شهید ابراهیم رئیسی

حضور خاخام های یهودی در مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت مورد توجه قرار گرفت.

حضور شیخ نعیم آل قاسم

شیخ نعیم آل قاسم، قائم مقام دبیرکل حزب الله لبنان هم دقایقی پیش در مراسم شهدای خدمت حضور یافت.

حضور مسئولان دولت در مراسم تشییع پیکر شهد ابراهیم رئیسی و همراهان

مسئولان کشوری در مراسم تشییع پیکر شهید ابراهیم رئیسی و همراهانش حضور پیدا کردند. کاظم صدیقی، محمد مخبر، علی شمخانی، سیدحسن خمینی از جمله چهره های حاضر در این مراسم بودند.

حضور سردار سلامی و سردار قاآنی

حجت الاسلام سید حسن خمینی، سردار سلامی و سردار قاآنی، سردار حاجی زاده و باقری کنی، سرپرست وزارت امور خارجه در تهران حضور دارند./مهر

آغاز سخنرانی اسماعیل هنیه

پس از قرائت قرآن و شعرخوانی چند تن از شعرا، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به ایراد سخنرانی پرداخت.

هنیه طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت:  ای برادارن عزیز، ضمن درود به شما اعلام می‌کنم به نام ملت پایدار فلسطین و گروه‌های مقاومت فلسطین از غزه آمده‌ایم تا به جمهوری اسلامی ایران تسلیت بگوییم.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان و در سفر به تهران دیداری با رئیس جمهور شهید داشتیم و ایشان به مواضع ثابت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت فلسطین تاکید کردند.

هنیه ادامه داد: در این دیدار ایشان تاکید کردند «قضیه فلسطین قضیه اول امت اسلامی است و امت اسلامی باید به مسئولیت خود عمل کند تا ملت فلسطین سرزمین خود را آزاد کند. مسئله فلسطین یک مسئله سیاسی نیست و این مسئله در عمق عقیده امت اسلامی است زیرا در این سرزمین قبله اول مسلیمن قرار دارد.»

رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد: شهید رئیسی در بخش دیگری از صحبتهای خود تاکید کردند «مقاومت یک انتخاب استراتژیک است تا آزادی فلسطین را محقق کنیم. مقاومت در فلسطین سنگر اول جبهه مقاومت است. ما در جمهوری اسلامی ایران به حمایت خود از مقاومت ادامه می‌دهیم تا اهداف ملت فلسطین محقق شود.»

وی عنوان کرد: طوفان الاقصی نبردی که ملت فلسطین در حال انجام آن است و این نبرد زلزله‌ای بود که قلب رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد و یک تحول جهانی ایجاد کرد. ملت فلسطین این نبرد را تا آزادی کامل فلسطین ادامه خواهند داد.

هنیه تاکید کرد: بار دیگر می‌گوییم مطمئن هستیم جمهوری اسلامی به حمایت از ملت فلسطین توسط رهبر انقلاب و مسئولانش ادامه خواهد داد تا در بالای مسجد الاقصی پرچم پیروزی را برافرازیم.

مداحی مهدی رسولی در دانشگاه تهران

 

حضور آیت الله علم‌الهدی در مراسم تشییع پیکر شهدا

تصویری از سید احمد علم الهدی در مراسم تشییع پیکر شهیدای خدمت حضور پیدا کرده است.

f23HuHYGxnDQ

اقامه نماز رهبری بر پیکر شهیدان خدمت 

حضرت آیت الله خامنه ای با حضور در جمع مردم بر پیکر شهدای خدمت نماز اقامه کردند. 

 

پیکرها آماده برای تشییع

پس از اقامه نماز رهبر معظم انقلاب بر پیکر شهدا، ابدان مطهر رئیس جمهور شهید و شهدای خدمت بر دوش مردم به سمت میدان آزادی تشییع شد./تسنیم

پس از پایان اقامه نماز، مردم خطاب به ولی امر مسلمین شعار دادند: «ای پسر فاطمه، تسلیت تسلیت»؛ «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده».

بلافاصله مسوولین و مردم دور تابوت‌ها حلقه زدند و تابوت‌ها را آماده تشییع کردند./مهر

 گفتگو با برادر شهید رئیسی در مراسم تشییع پیکر شهدا

برادر شهید رئیسی: خودش را وقف مردم کرده بود.

 

رسانه‌های عربی حیرت‌زده شدند/ پوشش لحظه‌به‌لحظه مراسم تشییع شهدای خدمت

اسکای نیوز:

ده‌ها هزار ایرانی از نخستین ساعات بامداد امروز در تهران برای شرکت در مراسم تشییع پیکرهای رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران تجمع کردند.

بخش عربی فرانس ۲۴ نیز با پوشش این مراسم:

ده‌ها هزار ایرانی از صبح زود در مرکز تهران تجمع کردند.

بخش عربی سایت خبری میدل ایست:

مراسم تشییع رئیس جمهور و وزیر خارجه فقید ایران با حضور جمع گسترده ای از ساکنان پایتخت این کشور در خیابان انقلاب تهران آغاز شد.

بخش عربی سایت بی بی سی:

پیکرهای رئیس جمهور و وزیر خارجه فقید ایران به دانشگاه تهران رسید.

صدی البلد با انتشار یک کلیپ ویدئویی:

حضور گسترده ده‌ها هزار ایرانی در خیابان‌های تهران برای شرکت در مراسم تشییع رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور را مشاهده می‌کنید.

سایت شبکه المیادین با پوشش لحظه به لحظه این مراسم:

بعد از برگزاری مراسم تشییع میلیونی در شهر قم، اینک شاهد برگزاری مراسم باشکوه تشییع در تهران هستیم.

بوابه الاهرام مصر:

ده‌ها هزار تن از ساکنان تهران در خیابان ها تجمع کردند.

پخش مستقیم مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت در رسانه‌های انگلیسی

photo_2024-05-22_09-35-55

خبرگزاری «رویترز» و «ایندیپندنت» انگلیس مراسم تشییع پیکر شهید آیت‌الله رئیسی، شهید امیرعبداللهیان و همراهان در تهران را به صورت زنده پوشش می‌دهند.

 

بغض آیت‌الله علم‌الهدی هنگام صحبت دربارۀ شهید رئیسی

 

حضور وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال ایران

photo_2024-05-22_10-24-12

 

تصاویر هوایی از سیل عظیم مردم

رئیس دومای روسیه وارد تهران شد63041831

رئیس دومای روسیه برای شرکت در مراسم یادبود و بزرگداشت شهدای خدمت وارد تهران شد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری ریانووستی خبر داد «ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای دولتی روسیه به‌منظور شرکت در مراسم یادبود شهدای خدمت، وارد تهران شد.

پیش از این تعدادی دیگر از مقامات و شخصیت‌های بین‌المللی برای شرکت در این مراسم وارد تهران شده‌اند.

خبر در حال تکمیل است...

 

ارسال نظر

  • شیرین صفوی

    جیگرم آتش گرفت خدا رحمت کنه شما و عزیزان همراه ات رو از خیل جمعیت تشییع کنندگان دارم کامنت میذارم من رای ندادم ولی از حالا به بعد هر ضربان قلبم رای به توست مظلوم بودی مظلوم

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد