گوناگون

خانه مطبوعات و رسانه های ایران خواستار انتصاب معاون مطبوعاتی از جنس رسانه شد

خانه مطبوعات و رسانه های ایران خواستار انتصاب معاون مطبوعاتی از جنس رسانه شد

هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه های ایران در نامه ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار انتصاب فردی کاملا رسانه ای و آشنا با این حرفه بعنوان معاون مطبوعاتی شد.

هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه های ایران در نامه ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار انتصاب فردی کاملا رسانه ای و آشنا با این حرفه بعنوان معاون مطبوعاتی شد.

این‌نامه به شرح زیر می باشد:

فاضل فرزانه،  جناب آقای دکتر سید عباس صالحی وزیر   محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

با سلام و تقدیم احترام

همچنان که مستحضرید ، یکی از معاونت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که از حیث تنظیم رابطه حاکمیت با جامعه و کمک به رشد آگاهی های عمومی ، نقشی موثر دارد، معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی است؛ معاونتی که می  تواند  در دولت وفاق ملی با گستردن چتری مهرآمیز بر سر رسانه ها، به بروز  ظرفیت های حقیقی و‌ مورد انتظار آنها در حوزه  خبر ، تحلیل و نقد و در نتیجه، بازگرداندن «مرجعیت رسانه ای»  به درون کشور کمک کند.پیشنهاد ما اعضای خانه مطبوعات کشور  برای انتخاب و‌انتصاب معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی،  صرفنظر از مصادیق، لحاظ شاخص های ذیل است تا فرد منتخب بتواند دست کم بخشی از اهداف یاد شده را تحقق بخشد:

۱.  روزنامه نگار حرفه ای  و دارای سابقه « مدیریت در رسانه » باشد؛ به این معنا که   مشاغل  رسانه ای را از سطح خبرنگار تا سردبیر و مدیر مسئول  آزموده و  حائز تجارب عینی و‌ ملموس از  چالش ها  و‌ مسائل گونه های رسانه ای  باشد .

۲. در معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،  دارای سابقه «مدیریت بر رسانه»  و عملکرد  قابل قبول در تعامل با طیف های گوناگون رسانه ای ( اعم از اصولگرا و اصلاح طلب ) باشد.

   ۳.مدیران رسانه ای با اعلام رأی و دیدگاه خود در جریان انتخابات های صنفی یا به هر طریق دیگر بر عملکرد  مدیریتی وی صحه گذاشته باشند.

۴. چهره ای غیر جناحی، صنفی و آشنا به موازین حقوقی باشد تا بتواند  نقطه تعادل بین حقوق و حدود رسانه ها را رعایت و از افراط و تفریط در مقوله نظارت اجتناب نماید.

۷. در  نهاد های حاکمیتی  بیرون از دولت مانند مجلس شورای اسلامی،  قوه قضایبه،  مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیأت نظارت بر مطبوعات  سابقه عضویت و همکاری مدیریتی  و  در نتیجه ، درکی صحیح از  تعامل بین بخشی برای بهبود شرایط رسانه ها داشته باشد.   

۸. ترجیحا جوان و از  کارمندان رسمی وزارت فرهنگ  و  ارشاد اسلامی باشد تا انتخاب او «انتخابی از  درون» و  موجب امیدواری و دلگرمی  سایر  همکاران جنابعالی در  این وزارتخانه واقع  گردد.

با تشکر . هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه های ایران

 

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد