گوناگون

چرا سازندگان ملک باید از انواع قفل درب آپارتمان دیجیتالی استفاده کنند؟

چرا سازندگان ملک باید از انواع قفل درب آپارتمان دیجیتالی استفاده کنند؟

 

پارسینه: تصورش را بکنید که بتوان با استفاده از تلفن همراه، از راه دور درب خانه را باز کرد. جالب می‌شود مگر نه؟ خیلی از مواقع، فراموش می‌کنیم که کلید را همراه خود ببریم. گاهی اوقات هم دوست داریم بدانیم وقتی ما در منزل نیستیم، چه کسانی وارد خانه ما می‌شوند. به نظرتان چنین امکانی وجود دارد که بتوان از راه دور، رفت و آمدهای منزل را کنترل کرد یا به افراد خاصی مانند دوستان یا پرستار کودک‌مان اجازه دهیم دسترسی ویژه داشته باشند؛ بدون این که کلیدی در کار باشد؟ درست است! چنین امکانی فراهم شده، آن هم با انواع قفل درب آپارتمان دیجیتالی.

در این مقاله می‌خواهیم بدانیم که قفل دیجیتالی چیست و چه کاربردهایی دارد. پس اگر شما هم به این بخش مهم از منازل هوشمند علاقه‌مندید، با ما در این مقاله همراه باشید.

انواع قفل درب آپارتمان دیجیتالی

قفل‌های دیجیتالی یا قفل‌های هوشمند از مهم‌ترین عناصر یک منزل هوشمند به حساب می‌آیند. با استفاده از این قفل‌ها می‌توانید با یک برنامه تلفن همراه، امکان باز و بسته شدن درب منزل را فقط با یک کلیک یا ضربه روی تلفن خود فراهم کنید.

 به نظر هیجان‌انگیز می‌آید؛ این که با دسترسی به شبکه جهانی، همه چیز را از طریق رایانه یا تلفن همراه خود کنترل کنیم. می‌توانیم کاربرانی را به صورت دائمی یا موقت اضافه یا حتی حذف کنیم. همچنین برای روزها و زمان‌های خاص، دسترسی تعیین کنیم. قسمت هیجان‌انگیز دیگر ماجرا، دسترسی به گزارش‌های ثبت شده است. می‌توانیم مثلا به روز یکشنبه هفته پیش برگردیم و ببینیم چه کسانی وارد خانه ما شده‌اند یا از آن بیرون آمده‌اند.

با انواع قفل دیجیتالی درب آپارتمان، این امکان فراهم شده که از کنترل‌های صوتی استفاده کنیم. مثلا با یک دستگیره دیجیتال باکیفیت فقط یک جمله ساده به تلفن خود بگوییم «درب جلویی را باز کن» و تمام! درب باز می‌شود. تازه فکرش را بکنید، می‌توان از پارتیشن‌های شیشه‌ای فریم‌لس هم با خیال راحت استفاده کرد و از امنیت آن‌ها مطمئن بود.

حال بیایید ببینیم این قفل‌های دیجیتالی چه انواعی دارند و با چه اسامی در بازار موجود هستند.

اسامی مختلف قفل‌های دیجیتالی

قفل‌های هوشمند یا دیجیتالی موجود در بازار معمولا با اسامی متفاوتی ارائه شده‌اند که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • قفل‌های هوشمند
  • دستگیره‌های هوشمند
  • قفل‌های الکترونیکی
  • قفل دیجیتال درب ورودی
  • قفل‌های درب هوشمند
  • قفل‌های رمزی
  • قفل‌های درب هوشمند
  • قفل‌های هوشمند درب ضدسرقت

در اینجا به برخی از انواع قفل درب آپارتمان می‌پردازیم:

انواع قفل درب آپارتمان دیجیتالی به صورت اثر انگشتی، قفل‌های تشخیص چهره، قفل‌های رمزی، قفل‌های کارتی و قفل اسکن کف دست در بازار موجود هستند. هر کدام از این مدل‌ها می‌توانند مشخصات خاصی داشته باشند که به اختصار به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود.

Screenshot 2023-12-28 102346

انواع قفل‌های دیجیتالی

از قفل های دیجیتالی یا هوشمند به شکل‌های مختلفی استفاده می‌شود؛ از نوع کارتی گرفته تا تشخیص چهره یا رمزی. ما در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره و مزایای آن را بررسی می‌کنیم تا با دید بهتری اقدام به خرید و سفارش قفل دیجیتالی کنید.

قفل دیجیتالی اثر انگشتی

این قفل دیجیتالی درب منزل، امکان شناسایی با اثر انگشت را دارد. فقط کافی است اثر انگشتی را که قبلا در حافظه این قفل دیجیتالی ذخیره کرده‌اید، روی سنسور آن قرار دهید. قفل شما به سرعت با شناسایی این کلید بیومتریک باز می‌شود.

مزایای استفاده از قفل هوشمند اثر انگشتی این است که اولا نیازی به کلید برای باز کردن یا بستن درب ندارید و از سوی دیگر، امنیت بالایی ایجاد می‌کند که از دیگر مزیت‌های مهم آن است. همانطور که می‌دانید، این روزها امنیت اهمیت بسیار بالایی دارد.

امکان استفاده از سیستم قفل کودک، قابلیت اتصال به بلوتوث و سیستم‌های دیجیتالی و داشتن ظاهر زیبا از مزایای استفاده از این نوع قفل دیجیتالی است. اما اگر دست شما چرب یا عرق کرده باشد، ممکن است سنسور اثر انگشت به خوبی کار نکند.

Screenshot 2023-12-28 102401

قفل دیجیتال تشخیص چهره

یکی دیگر از انواع قفل دیجیتالی درب آپارتمان، قفل‌هایی هستند که با تشخیص و تایید ویژگی‌های چهره افراد باز می‌شوند. این قفل‌ها از محبوب‌ترین قفل‌های هوشمند به حساب می‌آیند که استفاده از آن‌ها بسیار راحت است.

امنیت بسیار بالایی که این مدل قفل‌ها ایجاد می‌کنند در کنار امکان تشخیص سریع و راحت چهره و نیز کنترل ورود و خروج افراد، از مزیت‌های این دسته از انواع قفل درب ‌آپارتمان دیجیتالی به شمار می‌رود؛ اما اگر دستگاه به هر دلیلی نتواند چهره شما را تشخیص دهد، مثلا در شرایطی که صورت شما آسیب دیده باشد، ممکن است در عملکرد آن اختلال به وجود آید.

قفل دیجیتال رمزی

این نوع قفل که با استفاده از رمز یا کدهای چند رقمی باز می‌شود، از دیگر انواع قفل‌های دیجیتالی برای درب آپارتمان است. یک کد چند رقمی برای بازگشایی قفل دیجیتال رمزی تعیین و در سیستم آن ذخیره می‌شود. با هر بار ورود رمز، بلافاصله درب باز می‌شود.

شما می‌توانید از قابلیت رمزنگاری توابع پیشرفته هم استفاده کنید؛ مثلا می‌توانید قبل یا پس از رمز اصلی خود اعدادی را وارد کنید و دستگاه به صورت خودکار، رمز اصلی را از میان آن تشخیص دهد. برای چه مواقعی مناسب است؟ وقتی فردی کنار شما ایستاده و شما نمی‌خواهید رمز منزل شما را بداند. در این صورت با وارد کردن این رمز گیج‌کننده، فرد مورد نظر متوجه رمز واقعی شما نمی‌شود.

همچنین می‌توانید از رمزهای کوتاه یا حتی یک بار مصرف هم استفاده کنید. تنها ایراد این نوع قفل دیجیتالی، احتمال فراموشی رمز است.

قفل دیجیتال کارتی

 از دیگر انواع قفل درب دیجیتالی آپارتمان، قفل هوشمند کارتی است. به این صورت که کارت را روی سنسور می‌کشید یا نگه می‌دارید و قفل باز می‌شود. امکان استفاده راحت از قفل، امنیت بالایی که ایجاد می‌کند و قابلیت کنترل از راه دور از مزایای استفاده از قفل دیجیتالی کارتی به جای قفل‌های سنتی است.

قفل‌های دیجیتالی با هر عنوانی که ارائه شده باشند و هر شکلی که داشته باشند دارای مزایای بسیاری هستند. در اینجا به برخی از مزایای استفاده از انواع قفل درب آپارتمان دیجیتالی اشاره می‌شود.

کاربردهای قفل درب آپارتمان دیجیتالی

قفل‌های دیجیتالی یا هوشمند، در انواع ساختمان‌ها به کار می‌روند. احتمالا شما تجربه استفاده از این قفل‌های هوشند را در هتل داشته‌اید. اما از این قفل‌ها می‌توان در انواع ساختمان‌های مسکونی، تجاری، اداری و هتل‌ها استفاده کرد.

از آنجایی که قفل‌های دیجیتالی یا هوشمند توانسته‌اند امنیت بسیاری ایجاد کنند، حتی از این قفل‌ها برای امنیت درب گاوصندوق‌ها هم می‌توان استفاده کرد. مسئله مهم در این قفل‌ها، همان ایجاد حس امنیت در فرد و امکان داشتن کنترل او بر اوضاع حتی از راه دور است.

مزایای استفاده از قفل درب آپارتمان دیجیتالی

مزایای استفاده از قفل‌های دیجیتالی شامل موارد زیر است:

  • ایجاد حس امنیت و داشتن کنترل بیشتر روی منزل
  • ایجاد حس آرامش در اهالی منزل
  • امکان کنترل و مدیریت ورود و خروج از منزل از راه دور
  • امکان بازگشایی قفل دیجیتال از طریق رمز، کارت، اثر انگشت، کلید مکانیکی، تشخیص چهرهو اسکن کف دست
  • امکان ارسال نوتیفیکیشن در صورت ورود افراد متفرقه
  • عدم بازگشایی قفل حتی پس از سرقت پنل بیرونی یا شکسته شدن آن

با توجه به مزیت‌هایی که گفته شد، شما می‌توانید با استفاده از قفل هوشمند یا دیجیتالی با آرامش و امنیت بیشتری منزل خود را ترک کنید. پس شایسته است سازندگان آپارتمان از این قفل‌ها استفاده کنند تا حس بهتری از آرامش و امنیت به اهالی منزل هدیه کنند.

 

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد