گوناگون

پایان عملیات امداد و نجات حادثه انفجار در معدن طبس با ۴۹ فوتی+فیلم

پایان عملیات امداد و نجات حادثه انفجار در معدن طبس با ۴۹ فوتی+فیلم

استاندار خراسان جنوبی از انتقال پیکر آخرین فرد محبوس در معدن زغال سنگ طبس خبر داد و گفت: عملیات امداد و نجات در معدنجو بعد از حدود ۸۰ ساعت به پایان رسید. وی با بیان اینکه در این حادثه ۴۹ نفر از کارگران خدوم و زحمتکش معدن، جان خود را از دست دادند تصریح کرد: ۱۶ نفر از کارگران که مصدوم شده بودند نیز برای درمان به بیمارستان سید مصطفی خمینی طبس منتقل شدند.

به گزارش پارسینه به نقل از انتخاب، استاندار خراسان جنوبی از انتقال پیکر آخرین فرد محبوس در معدن زغال سنگ طبس خبر داد و گفت: عملیات امداد و نجات در معدنجو بعد از حدود ۸۰ ساعت به پایان رسید.

جواد قناعت روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران از اتمام کار انتقال اجساد و پایان کار عملیات امداد و نجات در معدن زغال سنگ معدنجو طبس خبر داد.

وی افزود: حادثه تصاعد گاز در معدن معدنجو شنبه شب (۳۱ شهریور) روی داد و عملیات امداد و نجات که بلافاصله پس از وقوع حادثه شروع شد، بعد از ۸۰ ساعت تلاش مداوم و بی وقفه صبح امروز به پایان رسید.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: بیشتر تمرکز گروه HSE و امدادگران از دیروز بر خروج ۱۰ کارگر محبوس در معدن بود و بامداد امروز همه پیکرهای محبوس در بلوک C به سطح زمین انتقال داده شدند.

 

وی با بیان اینکه در این حادثه ۴۹ نفر از کارگران خدوم و زحمتکش معدن، جان خود را از دست دادند تصریح کرد: ۱۶ نفر از کارگران که مصدوم شده بودند نیز برای درمان به بیمارستان سید مصطفی خمینی طبس منتقل شدند.

قناعت گفت: از این تعداد ۶ نفر بعد از اتمام درمان همان روز یکشنبه از بیمارستان ترخیص شدند، ۲ نفر شرایط نامطلوبی دارند و تحت مراقبت ویژه هستند، بقیه تحت درمان قرار دارند.

وی با قدردانی از همه گروه‌های امدادی و عملیاتی، اعضای ستاد مدیریت بحران استان، وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران که هنوز در منطقه حضور دارد و رسانه‌ها گفت: از گروه‌های HSE که از دیگر معادن استان در منطقه حضور داشتند، به صورت ویژه تشکر می‌کنم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: این عزیزان خالصانه پای کار بودند و با وجود اینکه عملیات در عمق زمین انجام شد، حتی بیش از نوبت کاری تعیین شده کار کردند تا هر چه زودتر اجساد محبوس در معدن را به بیرون منتقل کنند.

وی با تسلیت به خانواده‌های داغدار این حادثه در اقصی نقاط کشور تصریح کرد: کار عملیات امداد و نجات رسما به پایان رسید و از این به بعد زمان استقرار گروه کارشناسی و فنی متشکل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دستگاه قضایی و کمیسیون‌های صنایع و اجتماعی مجلس شورای اسلامی برای بررسی ابعاد و علل حادثه است.

قناعت افزود: علت حادثه بعد از انجام کارهای کارشناسی و فنی برای مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

حادثه انفجار معدن حوالی ساعت ۲۱ شنبه‌ شب ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ به دلیل تصاعد آنی گاز متان در معدن زغال‌سنگ شرکت معدنجو روی داد که ۲ بلوک B و C تحت تاثیر قرار گرفتند و تعدادی از نیروها دچار حادثه و محبوس شدند.

با توجه به غلظت گاز متان در تونل‌ها عملیات آواربرداری، تخلیه گاز، خارج کردن مصدومان و جان‌باختگان مرحله به مرحله پیش رفت و ابتدا از بلوک B شروع شد سپس امدادرسانی از روز یکشنبه در بلوک C که به گفته مسئولان، کانون اصلی انفجار بود، ادامه یافت. 

۱۰ پیکر در بلوک C معدن باقی مانده بود که با تلاش امدادگران از شب گذشته تا بامداد امروز تمامی آنها به خارج از معدن منتقل شدند و تعداد جانباختگان این حادثه ۴۹ نفر اعلام شد.

حادثه انفجار معدن طبس ۱۶ مصدوم داشت که از این تعداد ۱۰ نفر تحت درمان هستند.

بلافاصله بعد از وقوع حادثه وزیر کشور، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، اعضای کمیسیون صنایع و معادن، رئیس جمعیت هلال احمر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در منطقه حادثه دیده حضور یافته‌اند.

طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است و بیشترین معادن زغال سنگ کشور را دارد.

 
 
 
 
 

 

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد