گوناگون

پیش بینی بورس امروز ۳۱ مرداد ۱۴۰۳

 پیش بینی بورس امروز 31 مرداد 1403

دیروز خبری منتشر شد که تزریق 10 هزار میلیارد تومان سرمایه به صندوق توسعه بازار سرمایه انجام خواهد شد. بزرگی این رقم سیگنال قابل توجهی برای بازار است که می‌تواند بازار را بالا بکشد.

به گزارش اکوایران، در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 5 هزار و 486 واحد افت کرد و به رقم 2 میلیون و 32 هزار و 556 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 896 واحد پایین آمد و در رقم 638 هزار و 690 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 12 واحد ریزش کرد و به رقم 20 هزار و 793 رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز افزایش 155 واحدی داشت و به سطح 110 هزار و 96 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز سه‌‌شنبه، 21 درصد بازار رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 79 درصد از نمادهای بازار افت کرد.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت کالسیمین (فاسمین)، شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس (حفارس) و شرکت سیمان غرب (سغرب) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت پالایش نفت لاوان (شاوان)، شرکت فرانسوز یزد (کایزد) و شرکت توسعه معادن کرومیت کاوندگان (کرومیت) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای چکاپا (شرکت صنایع کاغذ پارس)، ثشاهد (شرکت سرمایه گذاری شاهد) و کهمدا (شرکت شیشه همدان) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت شیر پاستوریزه پگاه گپایگان (غگلپا)، شرکت فرابورس ایران (فرابورس) و شرکت آ س پ (آ.س.پ) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، 79 نماد صف خرید داشتند و 300 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 57 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 202 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 43 درصدی به رقم 580 میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز

دیروز شاخص‌های بورس تهران پس از چهار روز معاملاتی متوالی ریزش کردند. شاخص کل 5 هزار و 486 واحد معادل 0.27 درصد پایین آمد. این در حالیست که محدودیت 2 درصدی دامنه نوسان قیمت سهام تداوم دارد.

شاخص کل بورس تهران با پیشرانی نمادهای فملی، فولاد، وبملت، شپنا و شستا ریزش کرد. ارزش معاملات خرد سهام نیز 37 درصد ریزش کرد و به 2 هزار و 102 میلیارد تومان رسید.

 همچنین دیروز برای دومین روز پیاپی پول حقیقی از بورس خارج شد که رقم آن 139 میلیارد تومان بود. نمادهای فولاد، خودرو، فملی، شپدیس و غالبر بیشترین خروج سرمایه بازار را داشتند.

در عین حال دیروز خبری منتشر شد که تزریق 10 هزار میلیارد تومان سرمایه به صندوق توسعه بازار سرمایه انجام خواهد شد. بزرگی این رقم سیگنال قابل توجهی برای بازار است که می‌تواند بازار را بالا بکشد.

 

ارسال نظر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نمای روز

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    داغ

    صفحه خبر - وب گردی

    آخرین اخبار