گوناگون

سه پیام قاطع ایران به رژیم صهیونیستی اسرائیل

 سه پیام قاطع ایران به رژیم صهیونیستی اسرائیل

سفیر ایران در ترکیه در جمع برخی از مقامات و کارشناسان ترک سه پیام را با توجه به تحولات اخیر منطقه و تنش بین ایران و رژیم صهیونیستی بیان کرد.

به گزارش پارسینه به نقل از تسنیم، محمد حسن حبیب زاده، سفیر ایران در ترکیه، در جمع برخی از مقامات و کارشناسان ترک سه پیام را با توجه به تحولات اخیر منطقه و تنش بین ایران و رژیم صهیونیستی بیان کرد.

اوکان مدرس‌اوغلو در روزنامه صباح ترکیه در خصوص دیدار با سفیر ایران در آنکارا نوشت: تنش ناشی از عملیات موشکی ایران در پاسخ به تجاوزات اسرائیل که به یک جنگ منطقه‌ای تبدیل شده‌است، به‌شدت بالا گرفت.

هم‌زمان با برگزاری نشست غیرعلنی دیروز در مجلس ملی ترکیه درباره خطرات ناشی از توسعه‌طلبی رژیم صهیونیستی و موقعیت ترکیه، ما نیز به دعوت محمدحسن حبیب‌الله‌زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا گردهم آمدیم.  

حبیب‌الله‌زاده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در شرایط پرتنشی که سناریوهای درگیری داغ بین ایران و اسرائیل مورد بحث قرار گرفته‌است، سه پیام قابل‌توجه داد:

1-  دیگر دوره خویشتن‌داری یک‌جانبه ایران به پایان رسیده‌است.

2- رژیم صهیونیستی در صورت حمله مجدد به ایران پاسخ کوبنده‌تری دریافت خواهدکرد.

3- ایران خواستار گسترش جنگ نیست. ما خواهان آتش‌بس در لبنان و فلسطین هستیم، اما به‌شرط حفظ حقوق مردم این کشورها.

سفیر جمهوری اسلامی ایران پس از ارزیابی خود که در آن ائتلاف آمریکا و اسرائیل را هدف قرارداد، خطاب به برخی از کشورهای منطقه نیز اظهارداشت: "ما به کشورها و طرف‌های ثالث توصیه می‌کنیم که در هیچ‌گونه حمله یا اقدام اسرائیل علیه ایران مشارکت نکنند. در غیر این صورت، ایران پاسخ خواهدداد".

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سومین نشست پلتفرم 3+3 متشکل از کشورهای ترکیه، ایران، روسیه، آذربایجان، ارمنستان و گرجستان که باهدف برقراری صلح در قفقاز تشکیل شده‌است برنامه‌ریزی ‌شده و به میزبانی ترکیه برگزار خواهدشد، ابراز داشت که عباس عراقچی، وزیر امورخارجه ایران نیز به‌منظور شرکت در این نشست به ترکیه خواهد آمد.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد