گوناگون

پزشکیان پیش از سفر به قطر؛

با قطر تفاهم‌نامه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی امضا می‌کنیم

با قطر تفاهم‌نامه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی امضا می‌کنیم

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در سفر به قطر ۲ هدف را دنبال می‌کنیم،گفت: نخست اینکه با دولت قطر گفت‌وگوهایی در زمینه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اجتماعی و سرمایه‌گذاری خواهیم داشت و تفاهم‌نامه‌هایی امضا خواهد شد.

به گزارش پارسینه و به نقل از ایرنا، مسعود پزشکیان امروز چهارشنبه - ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - پیش از سفر به قطر در گفت‌وگویی در پاویون فرودگاه مهرآباد به بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود درباره این سفر پرداخت و گفت: این سفر به دعوت رسمی امیر محترم قطر شکل می‌گیرد و قرار است در مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا شرکت کنیم.

وی افزود: در این سفر ۲ هدف را دنبال می‌کنیم. نخست اینکه با دولت قطر گفت‌وگوهایی در زمینه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اجتماعی و سرمایه‌گذاری خواهیم داشت و تفاهم‌نامه‌هایی امضا خواهد شد.

رئیس‌جمهور اعلام کرد: گفتگویی‌ها هم درباره وضعیت منطقه و اینکه کشورهای اسلامی در این زمینه چه همکاری‌هایی داشته باشند، انجام خواهد شد.

پزشکیان افزود: در مجمع گفتگوی همکاری آسیا نیز با کشورهای آسیایی درباره وضعیت بحرانی منطقه و جنایات اسرائیل و عدم پایبندی به قوانین بین‌المللی و هدف قرار دادن انسان‌های بیگناه گفتگو خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی اگر دست از جنایات خود بر ندارند شاهد عکس‌العمل سخت‌تری خواهند بود.

رئیس جمهور گفت: با کشورهای آسیایی درباره مشکلات و مسائل امنیتی صحبت خواهیم کرد و امیدواریم که به وحدت انسجام لازم برسیم و دشمنان را از طمع ایجاد شورش در خاورمیانه دور کنیم.

سفر ۲ روزه رئیس جمهور به دعوت رسمی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر صورت می‌گیرد و قرار است دکتر پزشکیان دیدار رسمی با امیر قطر داشته باشد.

رئیس‌جمهور همچنین در نشست هیأت‌های عالیرتبه ۲ کشور نیز شرکت خواهد کرد و مراسم امضای اسناد همکاری مشترک میان دو کشور نیز برگزار می‌شود.

پزشکیان در روز دوم این سفر نیز در نوزدهمین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD) شرکت و سخنرانی می کند و احتمالا دیدارهایی با برخی سران و مقامات کشورهای شرکت کننده در مجمع خواهد داشت.

 

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد