گوناگون

چگونه ویزای فرانسه بگیریم؟ راهنمای جامع ۲۰۲۴

چگونه ویزای فرانسه بگیریم؟ راهنمای جامع 2024

اگر می‌خواهید از شرایط، هزینه‌ ها، مدارک مورد نیاز و مراحل درخواست ویزای فرانسه آگاهی پیدا کنید با ما در این نوشتار همراه شوید.

فرانسه از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین پیمان شینگن است که سالانه افراد زیادی از سراسر دنیا، برای مسافرت به آن با اهداف مختلف درخواست ویزا می‌دهد. در کشور ما نیز فرانسه به عنوان یک مقصد محبوب گردشگری و تجاری شناخته شده و سفر به آن می‌ تواند تجربه ای جذاب و فراموش نشد نی برای مسافران به همراه داشته باشد. اخذ ویزا به مسافران این امکان را می ‌دهد تا به صورت کاملاً قانونی به کشور فرانسه سفر نموده و از جاذبه ‌های گردشگری، تاریخی و هنری فرانسه بازدید نمایند. شاید از خود بپرسید که چگونه ویزای فرانسه بگیریم؟ راهنمای جامع ۲۰۲۴ به شما کمک می‌کند تا با روند اخذ ویزای فرانسه بیشتر آشنا شوید. اگر می‌خواهید از شرایط، هزینه‌ ها، مدارک مورد نیاز و مراحل درخواست ویزای فرانسه آگاهی پیدا کنید با ما در این نوشتار همراه شوید.

برای دریافت ویزای فرانسه باید چه اقدامی انجام دهیم؟

به منظور گرفتن ویزای فرانسه بایستی در ابتدا هدف خود را از اخذ ویزا تعیین نمایید. این که آیا به دنبال اخذ ویزای توریستی، ویزای تحصیلی، ویزای کاری و تجاری هستید یا درخواست ویزای ملاقات با خانواده و دوستان و آشنایان یا ویزای پزشکی را دارید. پس از آن باید فرم درخواست ویزا را که به صورت آنلاین در دسترس است پر نموده و مدارک مورد نیاز و متناسب با نوع ویزا را آماده کنید. این مدارک را باید در وقت تعیین شده سفارت فرانسه به صورت حضوری تحویل مامور سفارت داده و منتظر اعلام نتیجه درخواست ویزا بمانید. اگر در جمع آوری مدارک کوچک ‌ترین ناهماهنگی یا اشتباهی رخ دهد، با ریجکتی ویزا مواجه خواهید شد. همچنین اخذ وقت سفارت نیز با توجه به میزان بالای تقاضا نیاز به برنامه ‌ریزی دقیقی دارد‌.

اگر می‌خواهید مراحل اخذ ویزای فرانسه خود را به درستی و با سرعت تمام طی کنید، می‌توانید با کارشناسان مجرب آژانس هواپیمایی و مسافرتی رویای زندگی تماس بگیرید. این کارشناسان دارای تجربه بالا و پرونده‌های موفق اخذ ویزای فرانسه بوده و به آخرین قوانین و مقررات سفارت و شرایط و مدارک مورد نیاز کاملاً مسلط و به روز هستند. علاوه بر تماس با این کارشناسان زبده می ‌توانید به صورت حضوری نیز به شعب تهران و کرج رویای زندگی مراجعه نمایید.

هزینه ویزای فرانسه

هزینه ویزای فرانسه برای افراد مختلف متفاوت است. این هزینه برای بزرگسالان ۹۰ یورو و برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال ۴۵ یورو می باشد. همچنین کودکان زیر ۶ سال و همسران شهروندان کشور فرانسه یا سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا و حوزه اقتصادی آن(EEA) نیازی به پرداخت هزینه ویزا ندارند.

گرفتن ویزای فرانسه

مدارک مورد نیاز برای ویزای فرانسه

برای دریافت ویزای فرانسه باید مدارک زیر را آماده سازید:

تکمیل و امضای فرم درخواست ویزای فرانسه

دو قطعه عکس 3/5 در 4/5

گذرنامه معتبر دارای حداقل سه ماه اعتبار پس از تاریخ بازگشت از سفر و کپی ویزاهای قبلی

بیمه مسافرتی با پوشش حداقل ۳۰ هزار یورو

نامه‌ ای که در آن هدف از سفر کاملاً مشخص باشد

رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما و واچر هتل محل اقامت

مدارک لازم برای اثبات تمکن مالی

مدارک مدنی شامل شناسنامه و گواهی ازدواج یا طلاق

مدارک لازم شغلی به صورت دولتی یا خصوصی و مدارک گواهی دانش آموزی یا دانشجویی

نکات مهم در تهیه مدارک ویزای فرانسه:

برای اخذ ویزای فرانسه اثبات تمکن مالی بسیار مهم است. دارا بودن حداقل ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان در حساب بانکی، گردش بالای حساب بانکی سه ماهه، اسناد املاک و ماشین می ‌تواند در پذیرش ویزای فرانسه شما نقش مهمی ایفا کند.

اگر سابقه سفری قبلی خصوصاً به کشورهای حوزه شینگن، کانادا، انگلیس، استرالیا و سایر کشورهایی که اعتبار ویزای آنها بالاست دارید، حتماً به آفیسر سفارت ارائه دهید چون می ‌تواند در پذیرش ویزا موثر باشد.

اصل به همراه کپی تمام مدارک لازم است و باید تمامی مدارک به زبان فرانسوی یا انگلیسی توسط مترجم رسمی ترجمه شده باشد.

برای آنکه از کامل بودن و صحیح بودن تمامی مدارک مورد نیاز اطمینان حاصل کنید می‌توانید با کارشناسان آژانس مشورت کنید. همچنین برای اخذ وقت سفارت کشور فرانسه و سایر کشورها همچون وقت سفارت آلمان نیز می توانید به این کارشناسان مجرب مراجعه کنید.

انواع ویزای فرانسه

ویزای فرانسه دارای انواع مختلفی است که در ادامه این نوشتار آن ها را معرفی می ‌کنیم:

ویزای ترانزیت فرودگاهی (نوع A)

با اخذ این نوع ویزا تنها می ‌توانید به فرودگاه‌ های کشور فرانسه وارد شده و پرواز خود را تغییر دهید. در واقع با ویزای ترانزیت فرودگاهی نمی‌توان از فرودگاه خارج شد و وارد شهرهای فرانسه شد.

ویزای توریستی (نوع C)

با اخذ ویزای توریستی فرانسه می‌توانید تا ۹۰ روز یا کمتر در یک بازه زمانی 6ماهه با هدف تفریحی و بازدید از جاذبه ‌های توریستی، دیدار با خانواده و اهداف تجاری به کشور فرانسه سفر نمایید.

ویزای ملی فرانسه(نوع D)

اگر قصد دارید به منظور کار، تحصیل یا زندگی برای مدت زمان طولانی بیش از ۹۰ روز به فرانسه بروید باید این نوع ویزا را دریافت کنید. این نوع ویزا که به عنوان ویزای ملی (National Visa) نیز شناخته می‌شود، برای اهداف بلند مدت مانند تحصیل و کار به افراد داده می‌شود و اجازه اقامت بین سه ماه تا یک سال را به افراد می‌ دهد. اگر افراد به مدت زمان بیشتری نیاز داشته باشند باید ویزای خود را تمدید نموده و درخواست مجوز اقامت در فرانسه دهند.

مراحل اخذ ویزای فرانسه

مراحل اخذ ویزای فرانسه

مرحله اول: در مرحله اول باید هدف از سفر به فرانسه و نوع ویزای درخواستی خود را مشخص نمایید.

مرحله دوم: در این مرحله باید در سایت سفارت فرانسه یک اکانت ایجاد نموده و با پاسخ به سوالات چک لیست مدارک مورد نیاز برای ویزای درخواستی خود را دریافت کنید.

مرحله سوم: در این مرحله بایستی فرم آنلاین درخواست ویزای فرانسه را به صورت کامل و با دقت تکمیل کنید.

مرحله چهارم: در محل باید با پرداخت هزینه درخواست ویزا از طریق VFS Global وقت سفارت فرانسه را رزرو نمایید.

مرحله پنجم: در زمان مقرر وقت سفارت، به منظور تحویل مدارک و ثبت مشخصات بیومتریک به دفتر VFS در تهران مراجعه نمایید.

مرحله ششم: در این مرحله باید تا اعلام نتیجه ویزای درخواستی از طریق ارسال ایمیل منتظر بمانید.

پس از تمامی این مراحل می‌ توانید پاسپورت خود را به صورت حضوری از دفتر VFS تهران تحویل گرفته یا با پرداخت هزینه آن را از طریق پست دریافت نمایید.

آدرس و شماره تماس سفارت فرانسه در تهران

آدرس سفارت فرانسه: تهران، خیابان نوفل لوشاتو، پلاک 66-64

تلفن: 64094000 021

ایمیل سفارت: visas.teheran@diplomatie.gouv.fr

آدرس VFS Global: تهران، خیابان شریعتی، خیابان معلم، مرکز مگا پارس، طبقه 13

سخن آخر:

اگر تصمیم دارید به فرانسه سفر کنید و یک سفر به یادماندنی و منحصر به فرد را تجربه کنید، حتما با دقت مراحل ثبت درخواست ویزا را انجام دهید تا با ریجکت ویزا مواجه نشوید. برای این منظور مشورت و هماهنگی با کارشناسان حرفه ای آژانس های مسافرتی و گردشگری همچون رویای زندگی می تواند بسیار کمک کننده باشد و روند دریافت ویزای فرانسه شما را تسهیل کند. شما می توانید با این کارشناسان زبده تماس گرفته و به دفاتر تهران و کرج رویای زندگی مراجعه نمایید.

سوالات متداول:

پاسخ سفارت به درخواست ویزای فرانسه چه مقدار طول می کشد؟

از آن جایی که تقاضا برای ویزای فرانسه فراوان می باشد، بررسی درخواست ویزا تا حدودی زمان بر است. زمان پاسخ به درخواست ویزا حدود 15 تا 20 روز کاری است ولی با توجه به حجم بالای تقاضاها، ممکن است تا 2 ماه نیز طول بکشد.

چگونه می توان درخواست ویزای فرانسه را پیگیری نمود؟

برای پیگیری درخواست ویزای فرانسه می توان به وبسایت رسمی درخواست ویزا به نشانی www.visametric.com مراجعه نمود و با وارد نمودن شماره پاسپورت و تاریخ تولد، به اطلاعات پرونده دسترسی پیدا کرد.

اگر درخواست ویزا ریجکت شود، مبلغ پرداخت شده عودت می شود؟

خیر. در صورت ریجکتی ویزا مبلغ پرداخت شده، عودت نمی شود و برای درخواست مجدد، باید هزینه ویزا دوباره پرداخت شود.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد