گوناگون

دستور مهم وزیر آموزش و پرورش به مدارس

دستور مهم وزیر آموزش و پرورش به مدارس

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر برنامه‌ریزی کنیم تا هر مدرسه یک گروه تئاتر داشته باشد، اتفاق‌های خوبی رقم خواهد خورد. چراکه تئاتر ریشه همه هنرهاست.

به گزارش پارسینه؛ علیرضا کاظمی در مراسم پایانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان گفت: تئاتر، ریشه همه هنرهاست؛ زنده و جذاب و دلچسب است. چون هم برای کسانی که در این حوزه کار می‌کنند، آورده تربیتی دارد و هم برای مخاطبان پیام‌های ارزشمند و ماندگاری دارد.

وی تاکید کرد: به اندازه‌ای که تئاتر و هنرهای نمایشی پیام‌های اخلاقی، باورهای دینی و اهداف دینی ما را محقق می‌کند، هیچ مجموعه‌ای نمی‌تواند این کار را انجام دهد. ما کمتر توجه کرده ایم و به بایدها و نبایدها، سخنرانی‌ها، امر و نهی‌ها روی آوردیم که اثری ندارد.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: گاهی پیامی که یک فیلم و تئاتر ارائه می‌کند، از صدها سخنرانی بیشتر است. باید برنامه‌ریزی کنیم و این ظرفیت‌ها را به مدرسه منتقل کنیم. امروز در این جشنواره تولیداتی داریم که این تولیدات نباید در این محیط باقی بماند و باید در فضای جامعه و فضای کودک و نوجوان بسط و نشر پیدا کند.

 کاظمی با اشاره به اینکه از ظرفیت صدا و سیما، فضای مجازی و غیره استفاده کنیم و زمینه ابراز این هنرها را به‌ویژه در مناطق محروم فراهم کنیم، اذعان کرد: باید مرجعیت کانون را ارتقا بدهیم؛ حضور شخصیت‌های فرزانه در حوزه کودک و نوجوان یکی از الزام‌ها است تا کودکان و نوجوانان با این الگوها آشنا شوند. اگر قرار باشد این اتفاق رخ بدهد باید بسترش را فراهم کنیم.

شناسایی استعدادهای برتر از ماموریت نظام تعلیم و تربیت است

در نظام تعلیم و تربیت باید مسیر کشف استعدادهای برتر در حوزه‌های مختلف را طی کنیم و پرورش دهیم. این یکی از ماموریت‌های نظام تعلیم و تربیت و از خلاءهای بزرگ در این حوزه است. کودکان و نوجوانان حاضر در این جشنواره، آینده حوزه تئاتر و سینما هستند و این مهم‌ترین دستاورد جشنواره است که باید برای شکوفایی این سرمایه‌ها برنامه ریزی کنیم.

کاظمی با تاکید بر اینکه این جشنواره آغاز راه است، گفت: اکنون که استعدادها را کشف و شناسایی کردیم، مسئولیم آنها را پرورش بدهیم و زمینه اتصال آنها به کانون‌های فرهنگ و هنر را فراهم کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقشی که این جشنواره دارد، خاطرنشان کرد: اگر جشنواره درست برنامه‌ریزی و مهندسی شود می‌تواند در راستای تحول سند بنیادین در کف مدرسه موثر باشد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد