گوناگون

تجمع نیروهای رژیم صهیونیستی در مرز لبنان

تجمع نیروهای رژیم صهیونیستی در مرز لبنان

ارتش اسرائیل در روز جمعه هم‌چنان به جمع‌آوری سربازان در مرز با لبنان ادامه داد.

به گزارش پارسینه به نقل از اکوایران، در حالی که دیپلمات‌ها تلاش می‌کنند از وقوع جنگی تمام‌عیار جلوگیری کنند، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که اسرائیل «تا زمانی که به پیروزی برسیم، مبارزه خواهد کرد».

به نوشته واشنگتن پست، ارتش اسرائیل در روز جمعه هم‌چنان به جمع‌آوری سربازان در مرز با لبنان ادامه داد و برای حمله احتمالی آماده می‌شد و خود را برای پاسخ حزب‌الله به حمله گسترده‌ای که به مقر این گروه در بیروت انجام داده بود، آماده می‌کرد.

حمله مرگبار اسرائیل به منطقه شلوغ جنوب بیروت، آخرین حمله هوایی از هفته‌ای مملو از حملات هوایی به پایگاه‌های حزب‌الله در لبنان بود که به گفته منبعی آگاه، هدف آن حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله بود.

هرزی هالیوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل در این هفته به سربازان گفت که برای «ورود به سرزمین دشمن» آماده شوند.

ساعاتی قبل از حمله روز جمعه، روحیه سربازان اسرائیلی مستقر در مرز بالا بود، هرچند حالت آماده‌باش جنگ‌های قبلی اسرائیل را نداشتند. پیش از جنگ قبلی اسرائیل و حزب‌الله در سال ۲۰۰۶، والدین برای خداحافظی با پسرانشان به مرز می‌آمدند.

اما سربازان و ساکنان مناطق شمالی، منطقه‌ای که در طول سال گذشته به شدت نظامی شده، به واشنگتن پست گفتند که آماده جنگ در هر شکلی که رهبران اسرائیل تصمیم بگیرند، هستند.

ترافیک نظامی در بزرگراه‌های شمالی و مناطق نزدیک به مرز افزایش یافته است، مناطقی که به دلیل ماه‌ها گلوله‌باران حزب‌الله تا حد زیادی خالی از سکنه شده‌اند. کامیون‌ها اتاق‌های امن قابل‌حمل و تانک‌ها را حمل می‌کنند. پایگاه‌های نظامی و مناطق آمادگی نیروها در کوه‌ها و داخل کیبوتس‌های تخلیه‌شده به وجود آمده‌اند. روز جمعه، ردپای تازه تانک‌ها در جاده‌ای که به مرز لبنان نزدیک بود دیده می‌شد. یک جرثقیل، که توسط دو خودروی زرهی همراهی می‌شد، پناهگاهی قابل‌حمل را که برای محافظت از سربازان در پست‌های بازرسی استفاده می‌شود، پایین می‌آورد.

این هفته، ارتش اسرائیل دو تیپ ذخیره رزمی آموزش‌دیده که با جغرافیا آشنا شده‌اند تا در صورت تصمیم اسرائیل برای انجام عملیات زمینی، آماده باشند را مستقر کرد. سرگرد دورون اشپیلمن از ارتش این رژیم در روز پنج‌شنبه به واشنگتن پست گفت: «آن‌ها آماده‌اند تا در صورت نیاز، وارد عمل شوند».

در حین صحبت‌های او در کریات شمونا، بزرگترین شهر در امتداد مرز که هنوز به طور رسمی تخلیه نشده، آژیر حمله هوایی به صدا درآمد.

عساف اوریون، رئیس سابق برنامه‌ریزی استراتژیک ارتش اسرائیل گفت: «بسیج نیروها یک گزینه را فراهم می‌سازد. این به تصمیم‌گیرندگان اجازه می‌دهد تا اقدام کرده و همچنین پیامی به طرف مقابل ارسال می‌کند که ممکن است این عملیات در راه باشد».

اوریون افزود: «یک حمله زمینی احتمالاً با بمباران شدیدتر جنوب لبنان نسبت به آنچه اکنون شاهد آن هستیم همراه خواهد بود. سپس خواهید دید که حصار باز می‌شود و نیروها به پیش می‌روند».

یوسی کوپروسر، رئیس سابق تحقیقات اطلاعات نظامی اسرائیل پس از حمله روز جمعه گفت: «ساعات و روزهای آینده بسیار حیاتی خواهد بود. اگر حزب‌الله تلافی شدیدی کند، اسرائیل چراغ سبزی برای عملیات زمینی دریافت می‌کند که این از دیدگاه حزب‌الله خطرناک‌ترین سناریو است».

 

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد