گوناگون

اعلام جزییات تصمیم ویژه بورس

اعلام جزییات تصمیم ویژه بورس

دامنه نوسان همه نمادهای سهام، حق تقدم سهام و صندوق‌های سهامی و مختلط قابل معامله در بازارهای بورس و فرابورس امروز در محدوده مثبت و منفی یک درصد حفظ خواهد شد.

به گزارش پارسینه و به نقل از خبرآنلاین، مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران گفت: حفظ دامنه نوسان در محدوده مثبت و منفی یک درصد، میزان القای هیجانات به بازار سهام را به حداقل می‌رساند.

محمود گودرزی در گفت‌وگویی تاکید کرد: برای گذر از شرایط موجود و ریسک‌های سیستماتیک، بهترین گزینه همین اقدام بود.

وی، ضمن حمایت از تصمیم هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، مبنی بر حفظ دامنه نوسان بازار سهام در محدوده مثبت و منفی یک درصد گفت: با توجه به شرایط حاکم بر کشور، حفظ وضع موجود برای بازار سرمایه یک تصمیم درست است.

گودرزی با تاکید بر این‌که حفظ دامنه نوسان در محدوده فعلی ضروری بود، تصریح کرد: تا ریسک‌های سیستماتیک مرتفع نشود، نمی‌توان تغییری اعمال کرد اما با تغییر شرایط، هم بورس و هم فرابورس پیشنهادهای اصلاحی خود را درباره دامنه نوسان به سازمان بورس تقدیم خواهند کرد.

مدیرعامل بورس تهران ادامه داد: با توجه به وقایع و شرایط رخ داده به نظر می‌رسد ادامه روند کنونی منطقی است و فعلا تا رفع ریسک‌های سیستماتیک باید ادامه داشته باشد.

مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار نیز با اشاره به جلسه برگزارشده در سازمان بورس گفت: پیرو جلسات شب گذشته، از سپیده‌دم امروز نیز جلسه مشترک هیات‌مدیره، مدیران و کارشناسان سازمان بورس و اوراق بهادار با هدف تحلیل شرایط بازار و اتخاذ تصمیم‌های حمایتی لازم برگزار شد.

امیر لعلی افزود: در این جلسه ضمن تحلیل اوضاع، شرایط، گزینه‌ها، گزارش‌ها و همچنین دیدگاه‌های اخذشده از فعالان، مدیران و کارشناسان بازار از جمله دیدگاه‌ها و گفت‌وگوهای مختلف حقیقی و مجازی، بر لزوم مدیریت ریسک‌های بازار و در عین حال نقدشوندگی تأکید شد.

 

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد