گوناگون

تحقیر گنبد آهنین توسط موشک های هایپرسونیک ایران

تحقیر گنبد آهنین توسط موشک های هایپرسونیک ایران

گنبد آهنین که حتی برای مقابله با موشک‌های کروز استفاده شده در وعده صادق ۱ ناتوان نشان داده بود، این بار در برابر موشک هایپرسونیک فتاح ۱ و موشک‌های بالستیک قدر و عماد فرو ریخت.

به گزارش پارسینه به نقل از خبرآنلاین، روزنامه ایران نوشت:

روز جمعه شبکه امریکایی سی‌ان‌ان با استناد به بررسی تصاویر ماهواره‌ای خبر داد که در حمله موشکی شامگاه سه‌شنبه ایران، حداقل سه سازه در پایگاه هوایی «نواتیم» ویران شده است. پیش از سی‌ان‌ان، این خبرگزاری آسوشیتدپرس بود که اصابت موفق موشک‌های ایرانی به پایگاه نواتیم را تأیید کرده بود. با این حال سی‌ان‌ان اطلاعات دقیق‌تری منتشر کرد و درباره خسارات وارد آمده به این پایگاه هوایی که در حقیقت محل استقرار جنگنده‌های اف -۳۵ رژیم صهیونیستی است، نوشت: «موشک‌ها حفره‌های بزرگی را در سقف آشیانه‌های نگهداری هواپیماهای بزرگ‌تر اسرائیل ایجاد کرده‌اند» و این علاوه بر «یک باند پایگاه و چند مسیر حرکت هواپیما برای ورود و خروج به باند است که هدف قرار گرفته‌اند.»

گنبد آهنین؛ سقف شیشه‌ای فروشکسته

نام «گنبد آهنین» عنوان پرطمطراقی که صهیونیست‌ها برای سیستم دفاع موشکی‌شان انتخاب کردند، نخستین بار یک سال پس از جنگ ۳۳ روزه ‌و تجربه هدف قرار گرفتن سرزمین‌های اشغالی توسط هزاران راکت پرتاب شده توسط حزب‌الله لبنان مطرح شد. بااین حال ۵ سال طول کشید تا صهیونیست‌ها این سپر دفاعی را به نحوی گسترش دهند که مدعی باشند در برابر هر تهدید موشکی قابلیت ایستادگی دارد. سیستم پدافندی که علاوه بر واحد فرماندهی به یک سیستم راداری و دست کم ۱۰ سامانه پرتابگر موشک‌های رهگیر «تامیر» مجهز است و تا پیش از این ادعا می‌شد که در رهگیری و انهدام پرتابه‌ها موفقیت ۹۰ درصدی دارد.

 

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد