گوناگون

رمزگشایی از پروژه جدید پهپاد زیر آبی اوکراین برای تسلط بر دریای سیاه

رمزگشایی از پروژه جدید پهپاد زیر آبی اوکراین برای تسلط بر دریای سیاه

پهپادهای دریایی در حال تغییر شکل نبردهای دریایی در دریای سیاه هستند. اوکراین تا کنون یک مزیت بزرگ داشته است، اما با پیشرفت نیروی دریایی روسیه در مقابله با آنها، این پیشروی در معرض تهدید قرار گرفته است.اکنون یک پروژه اوکراینی به دنبال معرفی پهپادهای زیردریایی غربی با توانمندی بالا است.

به گزارش پارسینه به نقل از navalnews، جنگ دریایی در دریای سیاه اولین جنگ در تاریخ است که توسط سکوهای بدون سرنشین شکل گرفته است. اوکراین به سرعت با قایق های بدون سرنشین ( USV ) نوآوری کرد و تا کنون یک قدم جلوتر از نیروی دریایی روسیه به نظر می رسید. اما رهبری آنها در معرض تهدید است. Project FURY (اولین نیروی دریایی رباتیک اوکراین) که در وزارت دفاع در ۲۸ ژانویه حضور خواهد داشت، به بررسی تکامل طبیعی نبرد بدون خدمه می‌پردازد.

 

غواصی برای کشتن

قایق های بدون سرنشین اوکراین در عقب راندن ناوگان دریای سیاه موفق بوده‌اند و یکی از معدود راه‌هایی بوده‌اند که اوکراین می‌تواند کشتی‌های روسی را تهدید کند. اما اثربخشی مداوم آنها در کانون توجه است. در مصاحبه‌ای که در ۱۱ ژانویه منتشر شد، نایب دریاسالار الکسی نیژپاپا، فرمانده نیروی دریایی اوکراین به این موضوع اشاره کرد و خاطرنشان کرد:

 

"برخی از ترفندها و تاکتیک‌های ما که در سال‌های ۲۰۲۲و ۲۰۲۳ انجام شد، در سال ۲۰۲۴ کارساز نخواهد بود. بنابراین، شما باید تاکتیک‌ها را تغییر دهید، ویژگی‌های فنی هر کاری را که انجام می‌دهید تغییر دهید."

موفقیت قایق های بدون سرنشین اوکراین حداقل تا حدی به دلیل کندی روسیه در مقابله با آنها بوده است. اما این در حال تغییر است، روسیه در حال استفاده از دفاع های بیشتری است و در مقابله با آنها بهتر می شود.

قایق های بدون سرنشین اوکراین به احتمال زیاد همیشه در برابر هواپیما آسیب پذیر خواهند بود. چندین پروژه پهپاد زیرآبی اوکراینی (AUV: وسیله نقلیه زیرآبی خودمختار) وجود دارد که چیزی که Project FURY را متمایز می کند این است که در پی ساخت یک پهپاد کاملا جدید نیست.

مزایای سامانه های خودگردان زیر آبی ( AUV )

 دارای مزایای آشکار غافلگیری، مخفی کاری و بقا هستند و ارزان تر خواهند بود. در عین حال، آنها به تدارکات گران قیمت نیاز ندارند.

ساخت سامانه های خودگردان زیرآبی ذاتاً دشوار است، بسیار بیشتر از شناورهای سطحی. نیروی محرکه، ارتباطات و استقلال همگی چالش های خاصی را ایجاد می کنند. رویکرد Project FURY این است که با یک سازنده AUV باتجربه در غرب شریک شود و اساساً یک پلتفرم موجود را تسلیح کند.

این سامانه ها به عنوان یک پلتفرم برای طیف وسیعی از ماموریت ها در نظر گرفته می شود و می تواند سلاح هایی مانند مین یا اژدر یا حتی موشک های پرتاب شده از زیردریایی را حمل کند. با بهره گیری از پیشرفت های موجود، می توان طیف وسیعی از حسگرها را نصب کرد. علاوه بر حمله، قادر به انجام ماموریت های اطلاعاتی نیز خواهد بود.

ارسال نظر

  • مینا

    روسیه خائن متجاوز اشغالگر جنایتکار باید نابود بشه. جوهره روسیه خیانت هست و جنایت و پلیدی.

  • یک شهروند

    روسیه جنایتکاره، پوتین باید اعدام بشه

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد