گوناگون

ای‌بی‌سی نیوز اعلام کرد:

اسرائیل برای انفجار پیجرها در لبنان ۱۵ سال برنامه ریزی کرد

اسرائیل برای انفجار پیجرها در لبنان ۱۵ سال برنامه ریزی کرد

رسانه آمریکایی با استناد به اطلاعات واشنگتن گزارش داد طراحی عملیات تروریستی انفجار پیجرها و دستگاه‌های ارتباطی در لبنان توسط رژیم صهیونیستی به دست‌کم ۱۵ سال قبل بازمی‌گردد.

به گزارش ایسنا، رسانه آمریکایی به نقل از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) گزارش داد فاجعه انفجار پیجرها در لبنان از دست‌کم ۱۵ سال پیش طراحی شده است.

بر اساس گزارش شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز، رژیم صهیونیستی سال‌ها قبل در مراحل تولید پیجرهایی که این هفته در لبنان منفجر شدند، نفوذ کرده بود.

به گزارش ای‌بی‌سی، برنامه‌ریزی برای این حمله متشکل از چندین شرکت صوری و لایه‌های متعددی از نیروهای اطلاعاتی بوده است. این شرکت‌ها تحت پوشش یک شرکت قانونی که تولیدکننده پیجرهای مذکور بوده‌اند فعالیت می‌کرده‌اند.

در روز سه‌شنبه چند هزار دستگاه پیجر در لبنان منفجر شد که به شهادت دست‌کم ۱۲ نفر منجر شد و بیش از ۲۸۰۰ نفر را مجروح کرد. همچنین در روز چهارشنبه در موج دیگری از این انفجارها، بی‌سیم‌های مورد استفاده توسط اعضای حزب‌الله منفجر شد که این بار هم ۲۵ نفر به شهادت رسیدند و بیش از ۶۰۰ نفر مجروح شدند.

 

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد