گوناگون

ماجرای تکان دهنده حمله دسته غازهای کانادایی به هواپیمای مسافربری

ماجرای تکان دهنده حمله دسته غازهای کانادایی به هواپیمای مسافربری

هواپیمایی با ۱۵۰ مسافر، موتورهایش از کار افتاد و شرایط وحشتناکی را برای فرود اضطراری تجربه کرد.

به گزارش پارسینه در سال ۲۰۰۹ یک فروند هواپیمای US Airways در رودخانه هادسون مجبور به فرود اضطراری شد. علت فرود اضطراری این  بود که اندکی پس از برخاستن، هواپیما به دسته ای از غازهای کانادایی نزدیک شد و غازها به هواپیما حمله کرده و موتورهای هواپیما را از بین بردند. تلاش های مکرر برای راه اندازی مجدد موتورها ناموفق بود.

 قسمت عقبی بدنه اولین تماس را آب داشت و آسیب شدیدی دید، به ویژه خسارتی که باعث شد آب وارد هواپیما شود. با این حال، هواپیما تا حدی به لطف مخازن سوخت که پر نبود، شناور ماند. مسافران و خدمه سپس از طریق سرسره جلویی از هواپیما خارج شدند و روی بالها راه افتادند تا وارد قایق های بادی شوند. کشتی های محلی و امدادگران اورژانس در عرض چند دقیقه در محل حاضر شدند. همه مسافران نجات یافتند و فقط پنج نفر آسیب دیدند. در هنگام فرود، یکی از مهمانداران هواپیما، از ناحیه پا صدمه زیادی دید و نیاز به عمل جراحی داشت. خدمه پرواز همه ۱۵۰ مسافر را قبل از غرق شدن هواپیما تخلیه کردند و این خدمه برای اقدام شاهکار خود جوایز متعددی دریافت کردند.

در حالی که سولنبرگر (خلبان) برای بسیاری تبدیل به یک قهرمان ملی شد، برخی از تصمیم او برای فرود در رودخانه هادسون انتقاد داشتند. با این حال، یک تحقیق طولانی توسط هیات ملی ایمنی حمل و نقل به این نتیجه رسید که تصمیم او برای فرود اضطراری در هادسون مناسب ترین راه بوده است. طی چند روز پس از فرود اضطراری، هواپیما از رودخانه خارج شد و در سال ۲۰۱۱ در موزه هوانوردی کارولینا در شارلوت به نمایش گذاشته شد.

این رویداد خیره کننده در سال ۲۰۱۶ موضوع فیلم "سالی" با بازی تام هنکس و کارگردانی کلینت ایستوود بود.

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد