گوناگون

خطیب جمعه تهران: قصور احتمالی عاملان حادثه معدن طبس پیگیری شود

خطیب جمعه تهران: قصور احتمالی عاملان حادثه معدن طبس پیگیری شود

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حادثه معدن طبس گفت: این قضایا باید دقیق بررسی شود و اگر قصور و تقصیر احتمالی از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی وجود داشت، پیگیری شود.

به گزارش پارسینه و به نقل از ایسنا، آیت الله سید احمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: افراد در برخورد با خدا دو جور هستند، برخی دین شعار هستند و حرف می زنند ولی در عمل خبری نیست. آنها دم از اسلام می‌زنند ولی در زندگی‌شان، دین وجود ندارد. آنها بر لبه دین می نشینند و دین‌شان در حرف و شعار است. اگر با دین به نوای دنیا رسیدند، باقی می‌مانند ولی اگر مشکل پیدا کردند، می روند. این ها بدبخت و بازنده دنیا و آخرت هستند. گروه دوم خدامحور و دین مدار بوده و برای دین هزینه داده‌ و جان و مال و آبرو می‌دهند. پایه ایمان آنها محکم است.

خطیب جمعه تهران افزود: مقام معظم رهبری دو نمونه بیان کردند یک نمونه از دین‌مداران، ایثارگران، شهدا، جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس هستند. رهبری فرمودند این افراد در هشت سال دفاع مقدس، از کشور دفاع کردند و این دفاع یک ارزش بود ولی بالاتر آن، دفاع از اسلام داشتند. این یعنی هزینه کردند برای دین. نمونه دوم، رزمندگان امروز غزه، کرانه باختری، لبنان و یمن مجاهدان فی سبیل الله هستند و دستشان را باید بوسید. این‌ها اگر نباشند، رژیم جلاد نسل کش اساس دین را از بین می‌برد. بقای دین مدیون تلاش این مجاهدان است.

خاتمی خاطرنشان کرد: قصه، قصه دین است نه این کشور و آن کشور. آنها می خواهند دین نباشد. لبه هجمه صدام هم دین بود ولی نتوانستند، نمی توانند و نخواهند توانست. نمونه آمادگی برای دین مداری، آمادگی برای جهاد است. باید برای دین هزینه کرد. قرآن ۴۱ بار واژه جهاد را آورده است.

خطیب نماز جمعه تهران در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران گفت: در کتاب کافی از امام صادق روایت شده،  امام علی اگر از جایی می گذشتند می دیدند دو مسلمان دعوا می کنند، می فرمودند تقوا داشته باشید و حریم خدا و دین را حفظ کرده و برادرانه زندگی کنید.

وی ادامه داد: ۷ مهر سالگرد شهادت سرداران ارتش و بسیج در سال ۶۰ است که یادشان را گرامی می داریم. آنها پبشگامان شهادت بودند و آرزوی پررهرو بودن راهشان را داریم. روز ۹ مهر روز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی است. مناسب است با این مظلومان همراهی شود.

خاتمی همچینن تصریح کرد: حادثه ریزش معدن تلخ بود. رهبری و مراجع تقلید تسلیت گفتند و مسئولان پای کار آمدند تا آلام بازماندگان را کم کنند.  ما هم ابراز همدردی می کنیم و خود را در غم آنها شریک می دانیم. این قضایا باید دقیق بررسی شود و اگر قصور و تقصیر احتمالی از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی وجود داشت، پیگیری شود. جان انسان ها برای ما اهمیت دارد. باید آنها و بازماندگان آنها را تکریم کرد.

وی با اشاره به جنگ غزه و لبنان افزود: بارها گفتیم که رژیم صهیونیستی غاصب است. دو حرف داریم که پای آن ایستاده ایم. امام خمینی فرمود رژیم اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود. حرف اثباتی ما این است که می گوییم هر فلسطینی یک رای باید داشته باشد و همه فلسطینی ها در هرکجای دنیا رای بدهند. این رژیم از اصل نامشروع  است این چنین نیست که بگوییم آنها چنان کنند و ما هم آن چنان می‌کنیم. آنها از اصل غاصب و دزد و نامشروع هستند.

وی همچنین تاکید کرد: آمریکا، فرانسه و انگلیس دست در جنایت رژیم صهیونیستی دارند. این خنده دار است که آمریکا می گوید از اقدامات این رژیم خبر نداریم و دخالت نداریم. شما دروغ می گویید. خبر دارید. ایام انتخابات آنها است و می خواهند رژیم صهیونیستی را مقتدر نشان دهند. مرگتان باد. کشتن زنان و کودکان قهرمانی است؟ این ذلت و اوج رسوایی است.  یکسال است در پیش چشمان جهانیان نسل کشی می کنند. بیش از ۴۰ هزار نفر آدم کشته اند. سازمان های بین‌الملی حقوق بشر کجا هستند؟ آنها مرده اند. بشر باید به فکر سازمان واقعی حقوق بشر باشند. این ها سازمان دولت ها هستند، سازمان مردم نیستند.

خاتمی ادامه داد: در عرصه محکومیت رژیم صهیونیستی، ملت ایران یکپارچه است و یک صدای مرگ بر اسرائیل از ملت برمی خیزد. امروز ملت یکپارچه می گوید مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل. محتوای صحبت رئیس جمهور ایران در نیویورک در قلب آمریکا، مرگ بر اسرائیل است. رهبری، مراجع تقلید، حوزه های علمیه موضع شجاعانه گرفتند و این قله های دین گفتند دین را از سیاست جدا نمی دانیم.

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: ما با شعار "ما می توانیم" پیروز شده ایم و  این شعار، شعار اسلام است. "نمی‌توانم" در قاموس مومن نیست و مومن تسلیم بشو نیست. جهان اسلام می تواند با وحدت، رژیم صهیونیستی را از پا درآورد. پیروز این میدان، مقاومت حزب الله است. آنها که می‌گویند آنها نمی توانند، قبل انقلاب اسلامی می‌گفتند مگر با مرگ بر شاه، شاه سرنگون می شود؟ حدود هزار نفر از رژیم صهیونیستی به جهنم واصل شده اند. منطق قرآن این است که حزب الله پیروز است.

وی در پایان بیان کرد: مساله نفوذ که رهبری در فرمایشات خود اشاره کردند، خطر جدی است. نفوذ از درون یک ملت و امت را از بین می برد. نفوذی ها را همینطور نمی‌شود شناخت. رهبری بر این مساله خیلی تاکید دارند. برخی نهادهایی که جوانان تحت اختیار آنها هستند مثل وزارت بهداشت، علوم، آموزش پرورش، رسانه ها و صداوسیما باید مراقب باشند. مطمئن هستم با این مردم و بسیجی ها، دشمن نه در عرصه نرم و نه غیر آن هیچ غلطی نخواهد کرد. آنچه شما را در برابر نفوذ ضد ضربه می کند، بصیرت است. امروز علمدار بصیرت، امام خامنه ای است. ببینید دشمن از چه کسانی تجلیل می کند و دشمن چه کسانی را تخریب می کند.

 

ارسال نظر

نمای روز

داغ

صفحه خبر - وب گردی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پارسینه هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد